قذافي تهديد به حمله اتمي کرد

قذافي تهديد به حمله اتمي کرد
چهارشنبه 29 تير 1390 - 06:54

قاهره (العالم)ـ يک فعال سياسي و روزنامه نگار ليبيايي با اشاره به تهديد معمر قذافي ديکتاتور ليبي مبني بر حمله به شهر بريقه با بمب هسته اي در صورت تصرف آن به وسيله انقلابيون گفت: اينگونه تهديدها به هيچ وجه باعث ايجاد رعب و وحشت در ميان انقلابيون نخواهد شد.

ماهر الشاعري چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم درعين حال گفت: انقلابيون ليبي از هر گونه مذاکره اي در زمينه کناره گيري قذافي استقبال خواهند کرد.

الشاعري با بيان اين که قذافي به صورت مسالمت آميز از قدرت کناره گيري نخواهد کرد؛ اظهار داشت: بنابراين مخالفان براي سرنگوني وي با توسل به زور اقدام خواهند کرد و وي در حال استفاده از آخرين برگه اش يعني طرابلس است.

وي گفت: قذافي بايد از قدرت کناره گيري کند و زمام امور کشور را در دوره انتقالي تا برگزاري انتخابات، به شوراي انتقالي واگذار کند.

اين فعال سياسي و روزنامه نگار ليبيايي خاطرنشان کرد: قذافي نمي خواهد از قدرت کنار برود بلکه در پي به حکومت رساندن پسرش سيف الاسلام است.

وي افزود: در صورتي که روسيه درصدد دخالت در وضعيت ليبي و پايان يافتن جنگ است بايد از قذافي بخواهد تا از قدرت کناره گيري کند و شوراي انتقالي را به رسميت بشناسد اما اين کشور چنين اقدامي نکرده است.

الشاعري گفت: روسيه همچنان از قذافي حمايت مي کند و اين کشور همواره در موضعگيري هايش به حمايت از وي ادامه داده است.

وي با اشاره به دارايي هاي ليبي در آمريکا خاطرنشان کرد: در صورتي که واشنگتن شوراي انقلابي ليبي را به رسميت بشناسد مي توانيم از اين دارايي ها استفاده کنيم.

الشاعري گفت: ما آمادگي پرداخت هزينه هاي مادي ناتو در جنگ را داريم اما هيچ گونه طمع ورزي ديگري را نمي پذيريم و مخالف ورود نيروي زميني، اشغالگري و جنگ داخلي در ليبي هستيم.

وي تأکيد کرد: آخرين برگه قذافي شهر طرابلس است که سقوط آن به معناي سقوط قذافي خواهد بود. به همين دليل وي تأکيد کرده است در صورت تصرف طرابلس از سوي انقلابيون اين شهر را به آتش خواهد کشيد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها