رشوه میلیاردی قطر برای براندازی نظام سوریه

رشوه میلیاردی قطر برای براندازی نظام سوریه
چهارشنبه 29 تير 1390 - 07:52

وزير امورخارجه فرانسه از فشارهاي شديد قطر براي براندازي نظام سوريه پرده برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، وزیر امورخارجه فرانسه با اشاره به فشارهای قطر برای براندازی نظام سوریه، گفت: "در ديدار سران دوحه و پاريس، قطر متعهد شده است در صورت موفقيت در اين کار مبلغ يک ميليارد دلار به فرانسه پرداخت نمايد".

"رضوان الذيب" نويسنده لبناني در مقاله اي که در روزنامه الديار به چاپ رسيده است اظهار داشته است که اين تعهد مبتني بر ارجاع دادن پرونده سوريه به شوراي امنيت است.

رضوان الذيب مي افزايد: اطلاعات رسيده به بيروت حاکي از آن است که به دنبال اظهارات وزير امور خارجه فرانسه ميان خبرنگاران، و تأکيد بر فشارهاي قطر به فرانسه در اين زمينه، مقامات پاريس در اين باره متهم هستند.

وی افزود: اطلاعات رسيده از بيروت حكايت از وعده ميلياردي قطر به سران فرانسه دارد تا اين كشور تمام تلاش خود را براي انتقال پرونده سوريه به شوراي امنيت به كار بگيرد.

آلن ژوپه وزیر امورخارجه فرانسه به خبرنگاران گفت: قطر در مقابل تلاش های فرانسه برای تشدید مواضع خود علیه سوریه در شورای امنیت، به نيكلا ساركوزي رئيس جمهوري فرانسه وعده خريد سلاح‌هاي فرانسوي و جنگنده‌هاي رافائل و قراردادهایی داده است كه ميلياردها دلار ارزش دارد.

با انتشار خبر حمايت قطر از ناامني در سوريه، فعاليت سفارت قطر در سوريه به حال تعليق درآمد. سفير قطر، دمشق را ترك كرد و سفارت اين كشور در سوريه تعطيل شد. احتمال فراوان وجود دارد كه درز چنين اطلاعاتي علت اين امر بوده باشد.

پیش از این نیز منابع ديپلماتیک فاش كردند، سفارت و كنسولگري عربستان و قطر در سوريه محلي شده است براي نيروهاي آمريكايي و ديگر ديپلمات‌ها براي جمع‌آوري اطلاعات از سوريه و حمايت از آشوبگران و افراد مسلح در اين كشور.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها