شکنجه برنامه ریزی شده زندانیان در بحرین

شکنجه برنامه ریزی شده زندانیان در بحرین
چهارشنبه 29 تير 1390 - 08:49

لندن (العالم)ـ يک فعال سياسي بحريني تاکيد کرد، شکنجه در بحرين به طور مستمر و برنامه ريزي شده ادامه دارد.

"عباس ابوصفوان" چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم، از رژیم آل خلیفه خواست، با اعتراف به جنايات خود، اصلاحات در کشور از جمله گفت وگوهاي سازنده و مؤثر را به طور جدي آغاز کند، و از دستگيري و شکنجه کساني که خواستار دموکراسي، حقوق بشر و مشروطه سلطنتي در کشور هستند خودداري کند.

ابوصفوان تأکيد کرد: سرکوب و خشونت هرگز به نفع حکومت نخواهد بود زيرا مردم بر اين باورند که پس از انقلاب و فداکاري هاي صورت گرفته عقب نشيني روا نيست و آنها بر ادامه درخواست هاي مسالمت آميزشان براي اصلاحات در کشور تأکيد دارند.

اين فعال سياسي بحريني با اشاره به شکنجه مستمر زندانيان از سوي حکومت حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين گفت: همه سازمان هاي بین المللی مدافع حقوق بشر، به شکنجه بازداشت شدگان در بحرین اذعان کرده و خواستار توقف آن شده اند.

وي با اشاره به کشته شدن 4 شهروند تحت شکنجه و مشخص بودن آثار شکنجه بر روي بدنشان تأکيد کرد: شکنجه در بحرين به طور مستمر و برنامه ريزي شده ادامه دارد و در گذشته نيز اين روش ها در برخورد با شهروندان وجود داشته است.

ابوصفوان تصريح کرد: شکنجه در بحرين در مدت شش ماه گذشته به پديده گسترده اي تبديل شده و سازمان عفو بين الملل و ديده بان حقوق بشر و همه سازمانهاي فعال در زمينه حقوق بشر آن را تأييد کرده اند.

وي افزود: رژیم آل خلیفه در سطح بين الملل ديگر اعتبار خود را از دست داده است، به طوري که همه تلاش هاي آل خليفه براي انحراف افکار عمومی، بيهوده بوده است.

فعال سياسي و روزنامه نگار بحريني از آل خليفه خواست به اشتباهات خود اعتراف و اصلاحات در کشور را آغاز کند.

ابوصفوان همچنين به زنداني بودن شمار زيادي از زنان در زندان هاي آل خليفه از جمله "رولا صفار" و "فضيله مبارک" اشاره کرد.

وي در ادامه افزود: اظهارات اخير آيات القرمزي در مصاحبه با روزنامه اينديپندنت در باره اعمال انواع شکنجه در زندان هاي بحرين کاملا آشکار و واضح است و اظهارات وزير کشور به دنبال اين مصاحبه مبني بر تشکيل کميته تحقيق درباره موارد نقض قانون و شکنجه در بحرين به همين اندازه کاملا تمسخر آميز است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها