یک فعال سیاسی:

رژیم بحرین اجازه تحقیق در باره شکنجه القرمزی نمی دهد

رژیم بحرین اجازه تحقیق در باره شکنجه القرمزی نمی دهد
چهارشنبه 29 تير 1390 - 11:54

لندن (العالم)- يک فعال سياسي بحريني اخبار منتشر شده در زمينه ادعاي مسوولان بحرين درخصوص تحقيق در باره شکنجه خانم آيات القرمزي شاعر زن بحريني در زندان هاي اين کشور را رد و هدف رژيم حاکم از اينگونه تبليغات را انحراف افکار عمومي دانست.

علي الفرج چهارشنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم، اظهار داشت: بعيد است که خبرهاي منتشره درخصوص تحقيق مسوولان بحريني درباره شکنجه خانم آيات القرمزي در زندان هاي آل خليفه صحت داشته باشد.
 
الفرج گفت: انتشار اينگونه اخبار با هدف فراموش شدن موضوع شکنجه در زندان هاي آل خليفه و منحرف کردن افکار عمومي صورت گرفته است.

وي با اشاره به آزادي اخير خانم آيات القرمزي از زندان رژيم آل خليفه و مصاحبه وي در مورد تحت شکنجه قرار گرفتن در زندان خاطرنشان کرد: همه کساني که از زندان هاي آل خليفه آزاد شده اند به ويژه زندانيان سياسي اعلام کرده اند که در زندان مورد شکنجه قرار گرفته اند.

فرج ادامه داد: تعدادي از آنان براثر شکنجه در زندان شهيد شده اند و اجساد آنان به خانواده هايشان تحويل داده شده است.

وي خاطرنشان کرد: درصورتي که مسوولان بحريني درزمينه تحقيق درباره شکنجه در زندان ها جدي بودند ، در طول دهه هاي گذشته و به ويژه پس از شروع انقلاب 14 فوريه ، نمونه هاي بسياري از شکنجه را ثبت مي کردند.

فعال سياسي بحريني گفت: چگونه ممکن است مسوولان بحريني که خود شکنجه برنامه ريزي شده در زندان ها را بنيان نهاده اند ، دراين باره تحقيق کنند.

فرج تصريح کرد: مسوولان بحريني از کارشناساني در زمينه شکنجه در زندان ها استفاده مي کنند که آنان با شيوه هايي آشنايي دارند که آثار شکنجه بر روي بدن زندانيان را بعد از خارج شدن از زندان ها از بين مي برد.

وي اظهار داشت: عليرغم اين اقدامات برخي از افراد بازداشت شده براثر شکنجه در زندان ها شهيد شدند و برخي ديگر نيز که آزاد شده اند آثار شکنجه همچنان بر روي بدن آنان نمايان است چون که تحت شکنجه هاي وحشيانه و شديد جسمي و رواني قرار گرفته اند شکنجه هايي که آثار آن تا مدت ها باقي مي ماند.

فعال سياسي بحرين با اشاره به سياست هاي دوگانه و يک بام و دو هواي نهادهاي تصميم گيرنده بين المللي درخصوص اوضاع در بحرين خاطرنشان کرد: جنايتگري رژيم بحرين به اشکال مختلف به سمع و نظر جهانيان رسيده و شکاياتي در اين زمينه عليه آل خليفه به دادگاه بين المللي کيفري در لاهه ارايه شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها