توسل به غرب کليد حل بحران ليبي نيست

توسل به غرب کليد حل بحران ليبي نيست
چهارشنبه 29 تير 1390 - 14:33

قاهره (العالم) - يک سياستمدار ليبيايي تاکيد کرد کليد حل بحران ليبي به دست مردم اين کشور و نه توسل به غرب است.

"محمد فايز جبريل" فعال سياسي ليبيايي چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم، گفت: معمر قذافي ديکتاتور ليبي درصدد دستيابي به راه حلي به منظور رفع بحران ليبي در راستاي نجات خود است.

جبريل گفت: کليد بحران ليبي به دست واشنگتن يا پاريس يا ديگر کشورها نيست بلکه به دست خود مردم ليبي است که با دستان خود قذافي را سرنگون خواهند کرد.

وي به غرب درباره تکرار اشتباه هاي گذشته هشدار داد.

اين سياستمدار ليبيايي افزود: تنها راه حل بحران ليبي ، کناره گيري قذافي و پسرانش از قدرت است و انقلابيون و مردم ليبي از طريق نمايندگان خود در شوراي انتقالي که تنها نماينده مردم ليبي است ، تمايل خود را به اين مساله اعلام کرده اند.

جبريل همچنين گفت: مردم انقلابي ليبي شهدايي در اين راه تقديم کرده اند و هنوز هم حاضرند که در راه اهداف انقلاب خود شهيد شوند و با هدف رهايي از رژيم قذافي حاضرند که جان خود را فدا کنند.

وي اظهار داشت: نيروهاي قذافي 40 هزار مين را درمناطق مختلف کار گذاشته اند تا امنيت خود را به هنگام عقب نشيني تامين کنند و در پيشروي انقلابيون به سمت منطقه راس لانوف مشکل تراشي نمايند.

جبريل تصريح کرد: نيروهاي قذافي هزاران مين را در اطراف تاسيسات نفتي کار گذاشته اند تا سياست زمين سوخته را اجرا کنند.

وي با اشاره به تلاش رژيم قذافي براي دستيابي به فرصت بيشتر گفت: رژيم قذافي مي خواهد اين گمان را در نزد ديگر کشورها ايجاد کند که به دنبال دستيابي به راه حل سياسي است.

جبريل تاکيد کرد: انقلابيون به ادامه حرکت خود به سمت طرابلس و رسيدن به پيروزي مطلوب اصرار دارند.

وي اظهار داشت: از زمان شروع اعتراض ها در ليبي بيش از هزار افسر ليبيايي از رژيم حاکم جدا شده اند و به انقلابيون پيوسته اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها