تاکيد الوفاق برشکایت از آل خليفه درلاهه

تاکيد الوفاق برشکایت از آل خليفه درلاهه
چهارشنبه 29 تير 1390 - 15:22

بيروت (العالم)ـ عضو شوراي مرکزي جمعيت الوفاق بحرين بر ضرورت ادامه تلاش ها در زمينه مطرح کردن دعاوي قضايي عليه حکومت آل خليفه در دادگاه بين المللي لاهه جهت محاکمه رژيم حاکم به علت سرکوب مخالفان و ارتکاب جنايت عليه بشريت تأکيد کرد.

ابراهيم مدهون چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: اين تلاشها در بازداشتن حکومت بحرين از گسترش اقدامات جنايت کارانه عليه مردم موفق بوده و باعث شده است تا حکومت آنچه را که از آن به عنوان گفتگوهاي ملي ياد مي کند؛ مطرح نمايد.

مدهون افزود: تلاش براي اقامه دعوا عليه حکومت در بحرين حداقل به مستند کردن جنايات آل خليفه عليه مردم و مخالفان منجر خواهد شد.

وي گفت: اين اقدام پيام آشکاري است به حاميان و انجام دهندگان جنايات ضد بشري که از مجازات در امان نخواهند بود و به زودي به سزاي اعمالشان خواهند رسيد.

مدهون از مردم بحرين خواست براي ثبت همه جنايات حکومت بحرين جهت اقامه دعوا در نهادهاي بين المللي و سازمانهاي حقوق بشري جهت پيگرد جنايتکاران و محکوميت آنها در دادگاههاي صالحه اقدام کنند.

وي افزود: به علت کنترل نهادهاي قضايي داخلي بحرين توسط رژيم آل خليفه، مردم بحرين به نهادهاي حقوقي خارج از کشور براي اقامه دعواهاي قضايي عليه عاملان جنايت ضد مردم روي آورده اند.

مدهون تصريح کرد: عدم مراجعه مردم به کميته حقيقت ياب تعيين شده از سوي حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين براي ارايه شکايت به علت انتقاد گروههاي سياسي و مردمي از روش هاي تعيين اعضاي اين کميته است نه صلاحيت اين افراد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها