تحت تاثيراستفاده گسترده از ماهواره ؛

رواج فساد و بي اخلاقي در جامعه سعودي

 رواج فساد و بي اخلاقي در جامعه سعودي
چهارشنبه 29 تير 1390 - 17:24

رواج فساد و بي اخلاقي تحت تاثير استفاده گسترده از برنامه هاي مستهجن ماهواره اي در جامعه سعودي به يکي از مهمترين ناهنجاري هاي اجتماعي جامعه عربستان سعودي تبديل شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم به نقل از ميدل ايست آنلاين ، در پي افزايش سن ازدواج در ميان زنان و بيکاري در ميان مردان سعودي ، تماشاي فيلم هاي مستهجن نيز به طور بي سابقه اي افزايش يافته و به نوعي اعتياد شده است و همين مساله ، پيامدهايي از قبيل آزار جنسي ، تجاوز ، همجنس گرايي و ناتواني جنسي در ميان جوانان عربستاني را به دنبال داشته است.

به نوشته پايگاه اينترنتي ميدل ايست آنلاين ، بيشترين کاربران سايت هاي اينترنتي و بينندگان شبکه هاي ترويج دهنده فيلم هاي مستهجن را عربستاني ها تشکيل مي دهند.

روزنامه عربستاني " الرياض " در اين زمينه مي نويسد : دسترسي آسان به فيلم ها و صحنه هاي مستهجن از طريق خريد با کارت اعتباري ، اشتراک با قيمت هاي وسوسه کننده و يا حتي عرضه اين گونه فيلم ها به صورت رايگان به افزايش اين پديده در ميان جامعه سعودي کمک کرده است و اين مساله به ويژه در ميان زنان و مردان متاهل و دختران و پسران نوجوان شيوع بيشتري دارد.

شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ ( مفتي عربستان و رييس هيات علماي ارشد ) گفت : وادار کردن همسران به تماشاي فيلم هاي مستهجن ، آشکارا به منزله عاري شدن از اخلاق است.

وي سپس درباره پيامدهاي خطرناک تماشاي فيلم هاي مستهجن که يکي از انواع جرم برشمرده مي شود ، هشدار داد.

روزنامه عربستاني المدينه به نقل از آل شيخ نوشت : انتشار عکس هاي ناپسند ، به ضرر همسران است. اين گونه عکس ها را افراد ضعيف النفس که فاقد ايمان و اخلاق هستند منتشر مي کنند و اجازه مي دهند که همسرانشان بي حجاب ظاهر شوند و در ميان نامحرمان بگردند.

وي افزود : برخي از شوهران ، همسرانشان را وادار به تماشاي سايت هاي غيراخلاقي بر روي اينترنت و صحنه ها و فيلم هاي مستهجن و ناپسند مي کنند. اين افراد فاقد مروت ، اخلاق و ايمان هستند که دست از حيا و اخلاق شسته اند.

شيخ عبدالمنعم بن عبدالعزيز الحسين ( خطيب مسجد جامع استان الاحساء ) تبادل عکس ها و صحنه هاي مستهجن از طريق بلوتوث و تلفن همراه را مسبب مشکلات رواني و اجتماعي و امنيتي دانست که نسل کنوني را تهديد مي کند و نهادهاي نظارتي از نظر فني و فن آوري قادر به مقابله با آن نيستند.

وي افزود : امکان دستيابي به اين گونه فيلم هاي مستهجن کاملا راحت است و هر جواني قادر است با خريد يک دستگاه دريافت شبکه هاي ماهواره اي ، به تعداد بسيار زيادي از شبکه هاي مستهجن دست يابد.
براي باز کردن قفل برخي از شبکه هاي کارتي نيز بازار سياهي در عربستان شکل گرفته است که جوانان به راحتي مي توانند با تهيه کارت هاي مربوط به شبکه هاي مستهجن با قيمت هاي بسيار ناچيز به اين شبکه ها دسترسي پيدا کنند.

شيخ عبدالمنعم در ادامه خاطر نشان کرد : ترويج صحنه هاي مستهجن بر روي سايت هاي اينترنتي به شدت افزايش يافته و اينک ترويج همجنس گرايي نيز شدت گرفته و استفاده از فيلترشکن ها نسبت به گذشته بسيار ساده تر شده است.

وفاء بنت حسين الحواج ( استاد دانشکده ادبيات دانشگاه ملک فيصل ) نيز تاکيد کرد : برخي از افراد به تماشاي فيلم هاي مستهجن اعتياد پيدا کرد اند و اين مساله به بخشي از زندگي روزمره آنان تبديل شده است به همين سبب جرايم اخلاقي در جامعه سعودي نسبت به گذشته افزايش يافته است و موارد آزار جنسي ، تجاوز و همجنس گرايي بيشتر شده است.

سلمان بن محمد الحجي ( عضو شوراي شهر در استان الاحساء و عضو هيات علمي دانشکده فن آوري ) نيز تاکيد کرد : مشکلات ناشي از تماشاي فيلم هاي مستهجن در ميان مقطع هاي سني مشاهده مي شود که انتظار مي رود دوره نوجواني را پشت سر گذاشته و به تعقل رسيده باشند.
وي گفت  : در شکايت هاي رسيده به دستگاه هاي قضايي از شکايت برخي از همسران از شوهرانشان به سبب عدم تمايل به آن ها و ترجيح تماشاي فيلم ها و سايت هاي مستهجن به چشم مي خورد که در بسياري از اين موارد اين مساله به نوعي اعتياد تبديل شده است.
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها