سياستمدار يمني:

قدرت شوراي انتقالي یمن از مردم است

قدرت شوراي انتقالي یمن از مردم است
پنج‌شنبه 30 تير 1390 - 04:51

عضو شوراي رياست انتقالي در يمن تاکيد کرد: شوراي انتقالي مشروعيت خود را از انقلاب مردم يمن کسب کرده است.

"عبدالله سلام الحکيمي" در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: شوراي انتقالي نمي تواند بر شهرهايي که "علي عبدالله صالح" ديکتاتور يمن بر آنها کنترل ندارد؛ اعمال حاکميت کند زيرا هنوز مزدوران مسلح عبدالله صالح در آن شهرها هستند و زمام امور امنيتي و نظامي آنها را در دست دارند.
وي افزود: نيروهاي مزدور عبدالله صالح به خانه ها در شهرهاي ياد شده حمله و انقلابيون را بازداشت مي کنند وهمين مسئله جلوي اعمال کنترل عملي شوراي انتقالي بر اين شهرها را مي گيرد.
عضو شوراي رياست در عين حال خاطرنشان کرد: مردم انقلابي يمن، کنترل اداري شهرهاي اين کشور را از دست رژيم عبدالله صالح گرفته اند اما هنوز نتوانسته اند عملا کنترل شهرها را به دست گيرند و علت آن هم ادامه فعاليت سازمان هاي نظامي و گارد رياست جمهوري به نفع رژيم عبدالله صالح و فرزندان اوست.
وي افزود: برخي از مزدوران رژيم يمن نيز در بعضي از سازمان ها در شهر "صنعا" حضور دارند که نيروهاي نظاميان از آنها پشتيباني و حمايت مي کنند.
الحکيمي همچنين با انتقاد از اعلاميه سران تشکل "ديدار مشترک" يمن درباره تشکيل شوراي جديدي تحت عنوان شوراي نيروهاي انقلاب به موازات شوراي انتقالي که جوانان انقلابي آن را تشکيل داده اند، خاطر نشان کرد: اين کار مردم را از سران تشکل ديدار مشترک جدا خواهد کرد زيرا سران اين احزاب هيچ اقدام واقعي در حمايت از جوانان انقلابي صورت ندادند.
وي افزود: من از احزاب زير محموعه تشکل ديدار مشترک مي خواهم پيش از آنکه شورايي جديد تشکيل دهند، به شوراي انتقالي که مورد حمايت جوانان انقلابي يمن است، فرصت دهند تا اقدام مقتضي را صورت دهند و از تضعيف خيزش انقلابي ملت يمن بپرهيزند.
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها