سیاستمدار لیبیایی:

قذافی برای باقی ماندن در قدرت به روسیه دل بسته است

قذافی برای باقی ماندن در قدرت به روسیه دل بسته است
پنج‌شنبه 30 تير 1390 - 08:24

سخنگوي رسمي جبهه حمايت از نيروهاي "17 فوريه" ليبي گفت: "معمر قذافي" ديکتاتور ليبي براي باقي ماندن در قدرت به روسيه دل بسته است اما اين کشور فقط به منافع خود مي انديشد.

"عبدالقادر بن سعود" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: قذافي به حمايت روسیه از خودش تکیه کرده است؛ اما اگر روس ها واقعا می خواستند از او حمایت کنند، از حق وتوی خود در جریان صدور قطعنامه علیه طرابلس استفاده می کردند. 

بن سعود خاطرنشان کرد: موضوع پذیرش قذافی در روسیه یکی از محورهای مذاکرات "عبدالعاطی العبیدی" وزیر امور خارجه رژیم لیبی با مقامات روسی بود اما روسيه موضع خاصي در قبال لیبی اتخاذ نمي کند و مسئولان روسی مي گويند که حتي از میزبانی قذافي در کشور خود خودداری می کنند.

وی در اشاره به موضع ضعیف رژیم لیبی گفت: قذافی درصدد انجام گفت و گو است نه مخالفان دولت که هم اکنون موضع قدرتمندي دارند.

این سیاستمدار لیبیایی تصریح کرد: نيروهاي مخالف رژیم به جبهه هاي شرق، غرب و جنوب گسيل شده و عرصه را بر قذافي که هم اکنون درصدد  گفت و گو براي تضمين برون رفت از بحران است؛ تنگ کرده اند.

بن سعود درباره ماهیت قذافی افزود: "قذافي در مقابل باقي ماندن در قدرت  براي پنح میلیون فلسطینی شناسنامه صادر کرد و آنها را در این کشور اسکان داد و رژيم صهيونيستي را به رسميت شناخت و بين طرابلس و تل آويو سفارتخانه تاسيس کرد".

وی افزود: قذافی همچنین 40 درصد سهم سرمايه گذاري در چاههاي نفت ليبي را به شرکت هاي اسرائيلي بخشيد تا بيشتر بر صندلي قدرت تکيه زند ؛ اما هم اکنون به يک برگه سوخته تبدیل شده است.

این سیاستمدار لیبیایی پيش بيني کرد که مردم به محض رسيدن نیروهای مخالف قذافی به شهر طرابلس به آنها بپيوندند و علیه رژيم، گردانها و مزدوران قذافي قيام کنند.

وي با تاکيد بر سرنگونی قذافي در روزهاي آینده ، از جامعه بين المللی خواست تا براي تغيير معادله نظامي به نیروهای مخالف سلاح برسانند.

-20-23:52,

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها