آغاز ترورمخالفان عبدالله صالح در یمن

آغاز ترورمخالفان عبدالله صالح در یمن
پنج‌شنبه 30 تير 1390 - 16:29

يک سياستمدار يمني با بيان اينکه" رژيم ديکتاتوري عبدالله صالح ترور انقلابيون و مخالفان را در دستور کار قرارداده است"، گفت: گروه هايي که رژيم ديکتاتوري يمن مدعي مقابله با آنها است، توسط خود اين رژيم و با حمايت آمريکا و رژيم سعودي ايجاد شده اند.

" نایف الشرعبی " روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، " الشبوانی یک شخص شناخته شده است که با رژیم یمن روابط برقرار کرده و با عبدالله صالح بطور مستقیم تماس داشته و مرگ او برای گروه های مسلحی که مورد حمایت رژیم یمن هستند، مسئله بزرگی نیست.

منابع نظامي و غيرنظامي يمني از کشته شدن "عايض الشبواني " از فرماندهان نظامي بومي القاعده در درگيري  با ارتش يمن در جنوب این کشور خبر داده بودند.

این عضو هيات موسس کميته هاي مردمي يمن خاطرنشان کرد: ارتش هوادار انقلاب مردم یمن توانست اين افراد را در مناطق بسياري از ابين قلع و قمع کند تا آنها مجبور به بازگشت به زنگبار شوند و هفته آينده زنگبار را از وجود آنها پاکسازي خواهد کرد.

الشرعبی تصریح کرد: افرادی به مراتب قدرتمندتر و ارشدتر از الشبوانی در میان طرفداران صالح وجود دارند و مرگ او در وضع گروه هاي مسلح مورد حمايت آمريکا و عربستان که از آنها براي به وحشت انداختن مردم یمن و دخالت در امور دیگر کشورهای استفاده مي شود ، تغییری ایجاد نمی کند.

وي با بیان اینکه " اختیارات وزیردفاع رژیم یمن از او سلب شده است"، گفت که ارتش یمن هرگونه عملیاتی را صرفا با دستور " احمدی علی عبدالله صالح" پسر دیکتاتور یمن آغاز می کند.

این عضو هيات موسس کميته هاي مردمي يمن ، درگيري اخير ميان ارتش و گروه هاي مسلح مورد حمایت آمریکا و رژیم سعودی را یک سناریوی از پیش طراحی شده برای ایجاد وحشت میان ملت یمن و اعمال فشار بر انقلابیون و احزاب سیاسی همراه مردم دانست و تاکید کرد که این نمایش مسخره بزوی پایان می یابد.

الشرعبی خاطرنشان کرد: گروه های مسلح مورد حمایت آمریکا و رژیم سعودی به دستور پسر عبدالله صالح و " محمد الاحمر" برادر زاده دیکتاتور یمن در مناطقی از مأرب مستقر شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها