واکنش شدید جریان صدر به اظهارات طالبانی

واکنش شدید جریان صدر به اظهارات طالبانی
پنج‌شنبه 30 تير 1390 - 17:14

يک عضو برجسته جريان صدر ضمن مخالفت شديد با سخنان اخير" جلال طالباني " رييس جمهوري عراق تاکيد کرد که حضور حتي يک نظامي آمريکايي پس از پايان زمان مشخص شده در توافقنامه امنيتي بغداد – واشنگتن، قابل پذيرش نيست.

 شيخ " ناصر الساعدي " روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم گفت : اظهارات اخير طالباني درباره ناتواني نظامیان عراقي برای حمايت از کشورشان، منطبق با باور و اعتقاد ملت عراق نيست.

وي با تاکید به مخالفت شديد جریان صدر و بسياري از گروه های سیاسی عراقی با تمديد حضور نظامیان آمريکايي خاطرنشان کرد: اظهارات طالباني ، نظرجريان ها و احزابي که در پارلمان عراق حضور دارند، نيست.

شيخ الساعدي تاکيد کرد : جريان صدر به هيچ وجه نمي پذيرد که پس از پايان مدت مندرج در توافقنامه امنيتي امضا شده با دولت عراق، حتي يک سرباز آمريکايي به هر بهانه و هر توجيهي در خاک عراق باقي بماند.

عضو برجسته جریان صدرافزود : برخي از جريان هاي شرکت کننده در فرآيند سياسي عراق، منافع ويژه و مشخصي دارند که آنها را وادار می کند با اشغالگران عراق توافق و دوستی کنند و حضور نظامیان اشغالگر در کشورشان تمديد شود.

شيخ الساعدي تصريح کرد : اگر پس از پايان مدت توافقنامه امنيتي حتي يک سرباز آمريکايي در خاک عراق باقي بماند، جريان صدر موضع خود را تغيير خواهد داد و همان طور که مقتدا صدر اعلام کرد" اين جريان در انتخاب هر يک از گزينه ها از جمله گزينه نظامي مختار خواهد بود".

پربیننده ترین خبرها