عضو ائتلاف جوانان انقلاب مصر :

سلب اعتماد مردم مصرازحاکمان نظامی

سلب اعتماد مردم مصرازحاکمان نظامی
پنج‌شنبه 30 تير 1390 - 18:05

عضو ائتلاف جوانان انقلابي مصربا اعتراض شديد به دخالت هاي گسترده شوراي عالي نظامي در امور دولت مصر ، خواستارپاکسازي بدنه نهادها و دستگاه هاي دولتي اين کشور از بقاياي رژيم ديکتاتوري " حسني مبارک " شد.

" احمد نزيلي " روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم " ترکیب دولت جدید مصر را که امروز سوگند خورد را راضی کننده ندانست" و گفت: مشکلات همچنان وجود دارد زیرا شورای عالی نظامی حاکم به دولت اجازه پاکسازی و طرد بقایای رژیم سرنگون شده مبارک را نمی دهد.

وی از اینکه حاکمان نظامی با پرونده سازی اجازه ورود افراد پاک دست و مورد اعتماد مردم به بدنه نهادها و دستگاه های دولتی بویژه در سطح وزیران را نمی دهد، ابراز نگرانی کرد و این روند را غیرقابل توجیه دانست.

عضو ائتلاف جوانان انقلابی مصر با تاکید بر اینکه" آنهایی که انقلاب کرده اند باید اداره امور مصر را به دست گیرند"، گفت :دخالت های شورای نظامی درعزل و نصب ها باعث شده انقلابیون در اداره امور کشور مصر نقشی نداشته باشند.

نزيلي با بیان اینکه حزب حاکم منحل شده مصر 60 سال کشور را به فساد و تباهی کشید، افزود : مردم مصر خواستار تدوين قانون ممنوعيت مشارکت اعضاي حزب منحله حاکم دوران دیکتاتوری مبارک در انتخابات به مدت 8 سال هستند .

وی با بیان اینکه خانواده هاي شهدای انقلاب مصر براي پس گرفتن شکايات خود تحت فشار دستگاه هاي امنيتي هستند، از عصام شرف نخست وزیر مصر درخواست کرد در صورتی که نمی تواند به وعده های خود و تحقق خواسته های مردم عمل کند، استعفاء دهد.

عضو ائتلاف جوانان انقلاب مصر نسبت به وضعيت نگران کننده مصرهشدار داد و گفت :شوراي عالي نظامي زمام امور را در دست دارد و با اقدامات مداخله جویانه جوانان انقلابی را بي اعتماد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها