به دنبال اتحاد 12 ائتلاف رخ داد؛

تغيير بزرگ در انقلاب يمن

 تغيير بزرگ در انقلاب يمن
شنبه 1 مرداد 1390 - 08:53

هانوفر ( العالم)- فعال سياسي يمني اتحاد 12 ائتلاف متشکل از جوانان انقلاب مردمي يمن در قالب يک ائتلاف واحد را که چهارشنبه گذشته اعلام شد، تحولي بزرگ در انقلاب اين کشور خواند.

رياض القاضي، رييس جنبش يکپارچه مخالفين يمني، شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم با انتقاد از تشکيل شوراي انتقالي در يمن تاکيد کرد: اين شورا تنها نماينده گروه کوچکي است و غالب اعضايش سابقه همکاري با رژيم علي عبدالله صالح و ايفاي نقش در جرايم انجام شده ضد مردم جنوب يمن را دارند.

وي عنوان کرد که وجه مشترک اعضاي شوراي انتقالي دلبستگي به توطئه ها و طرح هاي عربستان و پول هايي است که از رياض روانه مي شود.

اين چهره مخالف يمني که در هانوفر آلمان اقامت دارد؛ درباره طرح آلمان ها براي حل بحران کشورش گفت: اين طرح توطئه تحريک آميز و نژاد پرستانه اي است که از سوي آلمان با رشوه و حمايت مالي عربستان مطرح شده است.

وي با اشاره به دلبستگي زياد سياستمداران آلمان به رشوه هاي عربستان افزود: رشوه هايي که هلموت کهل ، صدر اعظم اسبق آلمان،  براي حمايت از قراردادهاي خريد سلاح در ايام جنگ جدايي طلبانه سال 1994 از رفيق حريري دريافت کرد، منجر به کناره گيري وي شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها