بحرين در سراشيبي جنگ داخلي

بحرين در سراشيبي جنگ داخلي
شنبه 1 مرداد 1390 - 09:53

يک فعال سياسي بحريني گفت: راه حل هاي سياسي که تاکنون ارايه شده اند در سطح اقناع ملت بحرين نبوده به همين دليل وضع اين کشور اينک ، از مرحله بحران داخلي به مرحله جنگ داخلي نزديک شده است.

" کريم المحروس" شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: رژيم بحرين فرصت مهم گفت وگو با مردم و مخالفان را از دست داد، در حالي که مي توانست از اين طريق وارد گفت و گويي برابر و عادلانه شود و با تشکيل شوراي موسس ، سرنوشت ملت بحرين را تعيين کند.

اين فعال سياسي بحريني با تاکيد بر اينکه فرايند بازگشت دشوار و پيچيده است ، خاطر نشان کرد: اينک ديگر حتي براي مخالفان سياسي رژيم نيز بسيار دشوار خواهد بود که ملت را به فرصت گفت و گو بازگرداند حتي اگر گفت و گو عادلانه و برابر باشد.

وي با اشاره به ديدارهاي گروه هاي حقوق بشري از ژنو از جمله ديدار با رييس دادگاه جنايي بين المللي و مطرح کردن موضوع نقض حقوق بشر توسط رژيم بحرين ، دو پرونده تشکيل شده براي اين رژيم را پرونده هايي موثق و مستند به مدارک و اسناد سازمان هاي حقوقي توصيف کرد و گفت: ما بايد از برخي سازوکارهاي دادگاه بين المللي براي رسيدن به نتايج مدنظر مردم بهره بگيريم تا بتوانيم سران رژيم بحرين را به محاکمه در دادگاه عادلانه بکشانيم .

المحروس افزود: حتي اگر اين دادگاه ما را به نتيجه نرساند ، دست کم این موضوع را اعلام خواهیم کرد که  سرکوب جاري در بحرين در حد کشتار است.

وي ديدارهاي ژنو را اميدوار کننده توصيف کرد و گفت : خيزش مردم و حضور آنها در خيابان ها هيچ جايگزيني ندارد بلکه سرمايه انقلاب بحرين همين حضور مردمي است و فقط با ادامه حضور در صحنه مي توانيم رنج ها و مشکلات را پشت سر بگذاريم و جلوي اقدامات خارجي براي تاثيرگذاري بر انقلاب را بگيريم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها