انتقاد شاهزاده سعودی از نژادپرستی در عربستان

انتقاد شاهزاده سعودی از نژادپرستی در عربستان
شنبه 1 مرداد 1390 - 11:18

يک شاهزاده سعودي با هشدار درباره اينکه عربستان در قبال موج تغيير در امان نيست، از تقسيم اين کشور به مناطق مختلف تا حد نژادپرستي به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "بسمة بنت سعود بن عبد العزيز آل سعود" با انتقاد شدید از پدیده مناطق در عربستان که تا حد نژادپرستی می رسد، هشدار داد: عربستان از تغییرات در کشورهای عربی در امان نیست و برای مصونیت در برابر این توفانها، باید به دنبال راهکارهای مناسب بود.

پایگاه اینترنتی "حوار و تجدید" نوشت: شاهزاده بسمه با اشاره به مناطق و روستاهاي فقيري که زير خط فقر زندگي مي کنند، و حتی از شبکه آبرساني و برق محرومند؛ تاکيد کرد که تنها 5 درصد مردم عربستان از قشر ثروتمند و متوسط هستند.



این شاهزاده سعودی، در مصاحبه با برنامه "علامات استفهام" شبکه "اي ان بي"، خاطر نشان کرد که مي خواهد در يافتن راه حل هاي مفيد براي بازگرداندن حقوق سلب شده شهروندان عربستانی (از سوي مسئولان در توزيع ثروت ها)، مشارکت کند.

شاهزاده بسمه کوچکترين دختر "سعود بن عبد العزيز" و نوه "ملک عبد العزيز" موسس دولت آل سعود است.

وي آرزوي  خود را برقراري عدالت و برابري در کشورش-  صرف نظر از قبيله يا نام يا مذهب افراد - عنوان کرد.

این شاهزاده سعودی همچنين خواستار آن شد که در جامعه عربستان قانون اساسي روشني، براي همه اجرا شود، و آزادي نه يک خواسته بلکه ابزاري براي زندگی باشد.

اين شاهزاده سعودي همچنین درخواست حق راي براي زنان را مورد تمسخر قرار داد و گفت زماني که مردان خودشان توانايي هيچ کاري را از طريق انتخابات ندارند، مطالبه اين حق فايده اي ندارد.

وي همچنین با ابراز شگفتي از فتواهایی که از طریق رسانه ها در عربستان منتشر می شود،  به شدت از فرهنگ به ظاهر دینی که همه کارهای زن را حرام می داند، انتقاد کرد.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها