خطرات بزرگ در کمين اروپا؛

تفکرات فاشيستي عامل کشتاردر نروژ

تفکرات فاشيستي عامل کشتاردر نروژ
شنبه 1 مرداد 1390 - 12:05

برلين ( العالم)- مدير موسسه پژوهشي و اطلاع رساني "دنياي واحد" تفکرات فاشيستي و نژاد پرستانه را عامل حملات تروريستي شب گذشته در اسلو پايتخت نروژ عنوان کرد.

سعيد دودين شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم تاکيد کرد: حملات تروريستي در نروژکه منجر به کشته شدن بيش از 90 نفر شد؛ حادثه جديدي است که تحولات منفي و خطرناکي را در اين کشور و اتحاديه اروپا بر جاي خواهد گذاشت.

وي تصريح کرد: نيروهاي امنيتي با اطلاع از پايگاه اينترنتي متهم دريافتند که وي داراي گرايش هاي فاشيستي و نژاد پرستانه است و نه تنها ارتباطي با اسلام ندارد بلکه موضع نژادپرستانه افراطي ضد اسلام دارد.

دودين با تشبيه اين کشتار به عمليات ديگري که در اوکلاهما رخ داد؛ اظهار داشت: اين تحول جديدي در اروپاست که راست فاشيست افراطي از کشتار و جنايت به عنوان روشي براي فعاليت سياسي استفاده مي کند. اين پديده منجر به تحولات بسيار خطرناکي در سطح روابط اجتماعي نروژ و اروپا مي شود.

مدير موسسه پژوهشي و اطلاع رساني "دنياي واحد" خاطر نشان کرد: جنبش هاي صلح طلب و جنبش هاي صنفي بايد اين مساله را جدي تلقي کنند و مقابله با اين گروه هاي فاشيستي نه تنها به شيوه امنيتي بايد پي گيري شود بکله بايد به يک جنبش اجتماعي تبديل شود.

دودين در ادامه به سابقه اقدامات راست افراطي و انجام اعمال تروريستي براي ضربه زدن به اسلام نيز اشاره کرد.

وي گفت: دلايل متعددي وجود دارد که نشان مي دهد جريان محافظه کار افراطي در آمريکا در تنگنا و بن بست قرار داشت اين درحالي است که آن ها فلسفه اي داشتند که در اساسنامه شان ذکر شده بود که بايد "براي ايجاد فضاي مناسب جهت ورود به جنگي جهاني پشت نقاب مبارزه با تروريسم، دست به اقدامي هولناک زد."

مدير موسسه پژوهشي و اطلاع رساني "دنياي واحد" خاطر نشان کرد: محافل علمي و معتبر ترديد ندارند که نومحافظه کاران بويژه گروه هاي صهيونيست ذيل اين جريان بودند که جنايت 11 سپتامبر را به منظور برداشتن موانع برافروختن جنگي جهاني طراحي و اجرا کردند.

وي تاکيد کرد: بي ترديد جنايت 11 سپتامبر ساخته و پرداخته جريان محافظه کار افراطي و ائتلاف نومحافظه کاران بويژه گروه هاي صهيونيست آن ها بود.

پربیننده ترین خبرها