منافع مشترک آمریکا و عربستان در منطقه

منافع مشترک آمریکا و عربستان در منطقه
شنبه 1 مرداد 1390 - 12:51

يکي از رهبران جنبش کفايه مصر، با اشاره به منافع مشترک آمريکا و عربستان سعودي در منطقه، سعودي ها را عامل آمريکا در سرکوب جنبش هاي آزاديبخش در منطقه و بويژه در کشورهاي عربي دانست.

"عبدالعزيز الحسيني" شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: عربستان سعودي به ايفاي نقش ضد جنبش هاي آزايبخش در منطقه و کشورهاي عربي اکتفا نکرده و اين نقش خود را تا کشورهاي اروپايي و آمريکاي لاتين نيز گسترش داده است، به طوري که در اين کشورها در سرکوب جنبش هاي آزاديبخش و ضد امپرياليسم آمريکايي شرکت مي کند.

وي در ادامه تصريح کرد: آمريکا و رژيم سعودي منافع مشترک دارند و همين منافع اقتضا مي کند که آمريکا از رژيم سعودي و نقش اين رژيم در منطقه حفاظت کند.

الحسيني تاکيد کرد: ملت عربستان از رژيم سعودي راضي نيست، و اين در حالي است که اين رژيم گاه با استفاده از اعمال تروريستي و گاه با پرداخت مبالغ هنگفت براي فرو نشاندن خشم ملي از حکومت آل سعود اقدام مي کند اما با اين حال انقلاب و تغيير در حال فراگرفتن جهان عرب و به ويژه عربستان سعودي است.

وي افزود: عربستان همواره مخالف ايجاد وحدت عربي بود و مواضع اين کشور نيز در جهت مخالفت با جنبش هاي آزاديبخش در اين کشورها بوده است.

اين رهبر جنبش کفايه مصر تصريح کرد: حسني مبارک دیکتاتور سرنگون شده مصر از روابطي مستحکم با رژيم هاي عربي برخوردار بود تا جايي که به رهبران عرب زمين هايي با قيمت هاي بسيار ناچيز در مصر مي داد، و در مقابل از آنها امتیاز می گرفت.

الحسيني افزود: موج انقلابهای عربي به هيچ وجه متوقف نخواهد شد، و ديگر کشورهاي عربي، بويژه عربستان سعودي را نيز فراخواهد گرفت.



پربیننده ترین خبرها