هشدار به غرب درباره تعلل در برکناري قذافي

هشدار به غرب درباره تعلل در برکناري قذافي
شنبه 1 مرداد 1390 - 13:19

يک کارشناس نظامي ليبيايي هدف رژيم معمر قذافي براي توسل به گفت وگو را خروج از بن بست عنوان کرد و هشدار داد که مسووليت تعلل در برکناري رژيم وي و باقي ماند او بر سر قدرت بر عهده غرب است.

عادل عبدالکافي روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: عملا گفت وگوهايي صورت گرفته و قذافي نيز به علت فشار شديد انقلابيون و بمباران ناتو و همچنين حکم دادگاه بين المللي لاهه دو نماينده فرستاده است.

عبدالکافي گفت: فشارهاي وارده به معمر قذافي وي را به جستجو براي يافتن راه برون رفتي براي خود و خانواده اش وادار کرده است.

وي افزود: آنچه به آن اميدواريم اين است که هيچ کس درها را براي خروج از بن بست به روي وي باز نخواهد کرد.

عبدالکافي، قذافي را جنايتکار جنگي خواند که به خون، مال و ناموس مردم ليبي تعرض کرده است.

وي احتمال تضعيف شوراي انتقالي ليبي که رهبري مخالفان را به عهده دارد به علت تلاش رژيم قذافي براي گفت وگو با طرفهاي بين المللي را رد کرد و افزود: گفت وگو، شوراي انتقالي را تضعيف نخواهد کرد چون که اين شورا سخنگوي سياسي شهرها و مناطق آزاد شده ليبي و متشکل از چهره هاي جدا شده از رژيم قذافي پس از آغاز انقلاب در اين کشور است.

عبدالکافي با انتقاد از تغيير مواضع غرب در خصوص پرونده ليبي ، افزود: فراموش نکنيم که غرب روزگاري پول هاي قذافي را پذيرفت تا از جنايت هاي وي از قبيل بمبگذاري در هواپيماها و قهوه خانه ها که افراد غير نظامي در آنها مورد هدف قرار گرفته بودند؛ چشم پوشي کند.

وي تاکيد کرد: اين نوع برخورد براي کشورهاي غربي مدعي دموکراسي بسيار ناپسند است.

عبدالکافي افزود: به همين دليل ما راه حل هاي سياسي را براي قذافي تاييد نمي کنيم و تنها راه حل، راه حل نظامي است تا اينکه وي دستگير شود.

اين کارشناس نظامي ليبيايي در خصوص کناره گيري قذافي و يا خودداري وي از اين مساله گفت: قذافي کناره گيري نخواهد کرد و اين مساله را بارها اعلام کرده است چون که وي به کسي اعتماد ندارد که بتواند سلامت جان وي را تضمين کند.

عبدالکافي در اين خصوص تاکيد کرد: شوراي انتقالي جرات بررسي اين گزينه را ندارد چون که مردم ليبي اين مساله را نمي پذيرند.

وي مسووليت کامل ماندن قذافي در قدرت را به عهده غرب دانست و افزود: آنها ابزارهاي اطلاعاتي و نظامي را براي کمک به از بين بردن قذافي در اختيار دارند.

عبدالکافي گفت: اين مساله ديروز در طرابلس هنگامي که آنها اطلاعاتي را درباره محل حضور پسر قذافي ، رييس اطلاعات، فرمانده گردانها و نخست وزير ليبي به انقلابيون دادند و آنها اقدام به بمباران اين مکانها کردند؛ آشکار شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها