جنبش ملي ليبي پيشنهاد سازمان ملل را ردکرد

جنبش ملي ليبي پيشنهاد سازمان ملل را ردکرد
شنبه 1 مرداد 1390 - 13:42

لندن ( العالم)- دبير کل جنبش ملي ليبي پيشنهاد هاي فرستاده سازمان ملل به ليبي درباره توزيع قدرت ميان مخالفين و دولت ليبي - همراه با کناره گيري قذافي و فرزندانش - را رد کرد.

مفتاح لملوم شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: تصميم گيري با ملت ليبي است و اين ملت من بعد راه حل هاي ميانه را نخواهد پذيرفت.

وي تاکيد کرد که هيچ کس نمي تواند توزيع قدرت با بخشي از رژيم ديکتاتوري معر قذافي را بر ملت ليبي تحميل کند، زيرا فلسفه شکل گيري انقلاب ساقط کردن قذافي و رژيم بوده است.

لملوم درباره اعلام بررسي کناره گيري قذافي در سفر وزير امور خارجه ليبي به مسکو گفت: روسيه مدتي است پي برده که قذافي ديگر در ليبي و در سطح بين المللي مقبوليت ندارد؛ لذا بطور آشکار خواستار کناره گيري او شده است.

وي درباره موضع رسمي ليبي درباره کناره گيري قذافي نيز خاطرنشان کرد: موضع گيري رسمي ليبي حاکي از مخالفت نکردن با طرح علني موضوع کناره گيري قذافي است و اين در حالي است که نمايندگان رژيم حاکم (در خارج) قبلا با وجود باور به لزوم کناره گيري قذافي، موضع متفاوتي را در برابر رسانه ها اظهار و تنها در ديدارهايشان با مسئولان غربي باورشان را  ابراز مي کردند.

دبيرکل جنبش ملي ليبي تاکيد کرد: آنچه قذافي بطور علني به حاميان و مردمش مي گويد با آنچه در خفا بدان مي انديشد متفاوت است. او اکنون متقاعد شده است که نه خودش و نه فرزندانش مقبوليت ندارند؛ اما وي با تعلل ودرنگ در صدد دستيابي به قراردادي براي حفظ آبرويش است.

لملوم افزود: قذافي مي خواهد خود را از محکوميت دادگاه بين المللي لاهه نجات دهد. اين در حالي است که محاکمه وي خواسته ملت ليبي است زيرا قذافي و گردان هايش در قتل و کشتار مردم ليبي از هيچ تلاشي فروگذار نکردند و حرمت آن ها را شکستند؛ بنا براين جنايت هاي وي بخشودني نيست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها