آمریکا مسئول حوادث تروریستی در دنیا

آمریکا مسئول حوادث تروریستی در دنیا
شنبه 1 مرداد 1390 - 16:31

رئيس مرکز مطالعات عربي پاريس تاکيد کرد، معيارهاي دوگانه آمريکا در مبارزه با تروريسم عامل شکست جهاني براي از بين بردن اين پديده است.

صالح بکر الطيار در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: وضعيت در نروژ خطرناک است و بازداشت دو نفر وابسته به جريان راست افراطي در خصوص حوادث اخير مشکل اين تفکر را حل نمي کند.

الطيار افزود: چنانچه وجود اقليتهاي عرب و مسلمان در نروژ انگيزه اصلي اقدام آنها به عمليات جنايتکارانه است، اين مسئله خطرناکي است و مسلمانان نبايد در قبال آن سکوت کنند، زیرا برخي رسانه ها اين چنين تبليغ مي کنند که اینگونه اقدامات به دلیل وجود عربها و مسلمانان در کشورهاي اروپايي است، که اين مسئله کاملا غير قابل قبول است.

الطیار خاطرنشان کرد: راست افراطي به علت کمبود تدابير امنيتي در نروژ اين کشور را هدف قرار داد، بصورتیکه هيچ کس پیش بینی نمی کرد نروژ بدين صورت مورد حمله قرار بگیرد، لذا بايد تدابير امنيتي پيشگيرانه به منظور جلوگيري از اين گونه حملات که با ذهنيت کينه توزانه صورت مي گيرد، و روش آن تا حدودي با روشهاي تروريسم القاعده متفاوت است، اتخاذ شود.

الطيار افزود: حادثه اخير در نروژ نشان داد امنيت مطلق در سطح جهان وجود ندارد، و همه از سوي گروههاي افراطي و تروريست در خطر هستند.

رییس مرکز مطالعات عربی پاریس خاطرنشان کرد: همه کشورها بايد به دور از معيارهاي دوگانه آمريکا در مبارزه با تروريسم، با همکاری یکدیگر با اين آفت مبارزه کنند، زيرا معيارهاي دوگانه مانع از مبارزه با افراط گرايي و تروريسم در سطح جهان می شود.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها