فعال یمنی تاکید کرد:

هراس سعودی ها از انقلاب یمن

هراس سعودی ها از انقلاب یمن
يکشنبه 2 مرداد 1390 - 03:51

رييس انجمن دانشجويان يمني در سوريه گفت: سعودي ها از گسترش انقلاب يمن و تاثير آن در بروز قيام هاي مردمي در شبه جزيره عربستان هراس دارند.

"معتز القرشي" روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم اظهار داشت: بازمانده های رژيم دیکتاتور یمن با حمايت عربستان سعودی و آمريکا براي از بين بردن انقلاب درحال تحت فشار قرار دادن مردم هستند، زیرا سعودی ها مي ترسند انقلاب يمن باعث آغاز قيام های واقعي در شبه جزيره عربستان شود.

وی افزود:  مردم يمن به علت کمبود مواد غذايي و نبود خدمات اولیه با بحران شديدی روبرو هستند؛ مردم در برخي استان ها از 2 ماه پيش از آب محروم هستند، به گونه اي که برخي شهروندان آب چاه هايي را که از 50 سال پيش تاکنون استفاده نشده است، مي نوشند.

این فعال یمنی افزود : بازمانده های رژیم عبدالله صالح امروز سياست گرسنگی، آوارگی و فشارهاي اقتصادي، سياسي و نظامي را بر مردم اعمال مي کنند، فعالان را تحت پيگرد قرار می دهند، و به انجمن هاي حقوقي از جمله انجمن "علاوه" که مدارک جرايم رژيم صالح را گردآوری می کند، حمله می کنند.

 القرشي به گروه هاي سياسي درباره وضعيت کنوني يمن هشدار داد و گفت: عوامل رژيم نقشه هايي از جمله تجزيه يمن و تبديل این کشور به سومالي دوم را در سر مي پرورانند.

ریيس انجمن دانشجويان يمني مقيم سوريه با بيان اينکه رژيم تلاش می کند این مشکلات را به نبود علی عبدالله صالح  ربط دهد، افزود: متأسفانه ائتلاف ديدار مشترک و گروه هاي مخالف پیش از این با خروج صالح از يمن بدون اینکه تحت پيگرد قضايي قرار گیرد و دارایی های میلیاردی اش در  بانک های خارجی مسدود شود، موافقت کرده بودند.

القرشی خاطرنشان کرد: عدم پيگرد قضايي صالح باعث گستاخ تر شدن رژيم در قتل عام مردم و افزايش فشارهاي اقتصادي بر آنها شده است .



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها