بحرین سنگ محک اتحادیه اروپا

بحرین سنگ محک اتحادیه اروپا
يکشنبه 2 مرداد 1390 - 04:24

مدير اجرايي ائتلاف بين المللي پيگرد جنايتکاران جنگي گفت: موضع اتحاديه اروپا در قبال عدالت بين المللي با سنگ محک بحرين مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.

"لؤي ديب" روز یکشنبه در گفتگو با شبکه العالم در قاهره اظهار داشت: درخواست اتحاديه اروپا از مقامات رژیم آل خلیفه براي آزادي بازداشت شدگان، پس از جلسه کميته فعالان بین المللی و بحرینی مدافع حقوق بشر با نمايندگان اتحاديه اروپا مطرح شده است.

وی افزود: ائتلاف بين المللي پیگرد جنايتکاران جنگي دو روز پیش دو نشست را با رياست شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد، و مسئول پرونده حقوق بشر اتحاديه اروپا در ژنو برگزار کرد؛ که طی این نشست ها مساله بازداشت شدگان، جنایات در بحرين، و اقدامات لازم  براي مقابله با اين جنایات مورد بحث قرار گرفت.

مدير اجرايي ائتلاف بين المللي پیگرد جنايتکاران جنگي، با اشاره به تلاش براي برگزاري جلسه دادگاه با حضور شاهدان عيني و قربانيان جنایات رژیم بحرين تاکيد کرد: دادگاه نمي تواند پیگیری جنایاتی را که دنيا نظاره گر آن است، رد کند.

ديب خاطرنشان کرد: نمايندگان طرف اروپايي با وجود اعتراف به فشارهاي سياسي و تنگناهايي که با آن مواجهند، تاکيد کردند که نمي توان تا ابد جنایات در بحرين را ناديده گرفت.

وی همچنین از تلاش برای پخش تلویزیونی اظهارات شاهدان و قربانیان جنایات رژيم آل خلیفه در دادگاه لاهه، از طریق 80 شبکه ماهواره اي خبر داد.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها