رمزگشایی پرونده حریری توسط محقق آلمانی

رمزگشایی پرونده حریری توسط محقق آلمانی
دوشنبه 3 مرداد 1390 - 08:55

يک محقق جنايي آلماني و کارشناس علوم جرايم سياسي تاکيد کرد، فعاليت کميته هاي بين المللي تحقيق درباره پرونده ترور رفيق حريري سياسي است و بازرسان اين پرونده همان استعمارگران نوين هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "یورگن کاین کولبل" در گفت و گو با پایگاه اینترنتی "الانتقاد"، اظهار داشت: دادگاه ویژه لبنان فقط برای ایجاد خاورمیانه جدید بوجود آمد؛ طرحی که آمریکا و اسرائیل هنوز نتوانسته اند آن را عملی کنند.

این محقق جنایی آلمانی تاکید کرد: این دادگاه کاملا سیاسی، و ابزاری برای تحقق اهداف استعماری است.

کولبل تاکید کرد: دانیل بلمار دادستان کل دادگاه حریری، بیش از دیگران در این تحقیقات سیاسی بوده است.

وی تصریح کرد، برای همه این اظهارات درباره سیاسی بودن دادگاه ویژه ترور رفیق حریری، مدارک مستندی در اختیار دارد که در آینده از آنها پرده برمی دارد.

کولبل درباره وجود افراد مرتبط با موساد در صحنه ترور رفیق حریری، گفت: دلایل محکمی درباره این موضوع وجود دارد، که از طریق تحقیقات به دست آمده است، و این دلایل را اکتبر امسال در کتابی منتشر می کنم.

این محقق جنایی آلمانی خاطرنشان کرد، در ارتباط با ترور رفیق حریری، یک زن یهودی آمریکایی نیز وجود دارد که اکنون در اراضی اشغالی است؛ این زن همراه مسئولان رژیم اشغالگر دیده شده است، و اطلاعات به دست آمده از یکی از افسران امنیتی آمریکایی که در گذشته در عراق و افغانستان بوده، بیانگر نقش این زن در ترور رفیق حریری است.

کولبل خاطرنشان کرد: قرار است پس از ماه سپتامبر، کتابی مشترک با همکاری می الخنسا وکیل بین المللی درباره ترور رفیق حریری منتشر کنیم که برای نخستین بار در این کتاب، اشکالات دادگاه بین المللی و تحقیقات مرتبط با آن از نظر حقوقی بررسی می شود.

کولبل، سال 2006 نیز با انتشار کتابی تحت عنوان "ترور حریری .. دلایل مخفی" فرضیه های مختلفی را درباره ترور رفیق حریری بیان کرد. وی در این کتاب برای نخستین بار دلایلی را درباره دخالت موساد در این جنایت ارایه کرد.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها