توجیه آموزش و پروش آل‌خلیفه

فقط 58 نفر را اخراج کرده‌ایم!!

فقط 58 نفر را اخراج کرده‌ایم!!
سه شنبه 4 مرداد 1390 - 06:18

وزارت آموزش و پرورش بحرين در بيانيه‌اي مدعي شد شمار افرادي که تا اين تاريخ از کار برکنار شده اند، از 58 نفر تجاوز نمي کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، اين افراد از سوي شوراهاي توبيخ که دفتر خدمات مدني براساس قانون تشکيل داده است، محکوم شده اند و آنگونه که درخبرها آمده است ، از کار برکنار نشده اند.!

وزارت آموزش و پرورش بحرين درخصوص خبرهاي منتشر شده مبني بر اقدام اين وزارت خانه در اخراج يا برکناري صدها نفر از کارکنان خود به دلايل سياسي ، گفت: اين وزارت خانه براساس مفاد قانون شماره 48 سال 2010 در زمينه تشکيل کميته هاي تحقيق براي کارمندان و پرسنل اداري و معلمان، افرادي را که اين قانون يا لايحه اجراي قانون شماره 35 خدمات مدني سال 2006 را نقض کرده اند، از کار برکنار کرده است.

 این ادعا در حالی صورت می‌گیرد که برای جمعیت 700هزار نفری بحرین، اخراج 58 معلم هم بسیار زیاد است؛ هر چند که بسیاری از منابع ملطع بر این باورند که تعداد اخراجی‌های آموزش و پرورش بیش از این تعداد است.

در ادامه بیانیه ادعایی وزارت آموزش و پرورش بحرين آمده است اين قانون براي کساني که درخدمت خود قصور کرده و يا قصد اخلال در وظايف و مسئوليت هاي اين وزارت خانه را داشته اند، صادر شده است.

بنا به اعلام وزارت آموزش و پرورش بحرين ، کساني که از کار برکنار شده اند ، از طريق اعتصاب و تحريک ديگران به اين اقدام قصد مشکل تراشي در روند آموزش داشته اند که اين مساله مغاير با فرامين و قوانيني است که تجمع را در موسسات و نهادهاي مهمي مانند مراکز و موسسات آموزشي منع مي کند. که این معنایی جز سرکوب سیاسی توسط رژیم آل خلیفه نداشته و ندارد.

گفتنی است نه تنها معلمان، بلکه طیف وسیعی از مردم بحرین که با سیاست‌های رژیم آل خلیفه مخالف بوده و هستند، از کار برکنار شده‌اند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها