اسرائیل طرح لغو معاهده اسلو را رد کرد

اسرائیل طرح لغو معاهده اسلو را رد کرد
سه شنبه 4 مرداد 1390 - 06:40

مقامات رژيم صهيونيستي انتشار اخباري مبني بر تلاش براي لغو معاهده اسلو را رد کرده است. به گزارش منابع آگاه در دفتر نخست‌وزيري اين رژيم، انتشار اخباري مبني بر تلاش براي لغو معاهده اسلو در دستور کار اين رژيم قرار ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پیش از این اعلام شده بود همزمان باتلاش فلسطيني‌ها براي بردن پرونده تشكيل كشور مستقل خود به سازمان ملل متحد، صهيونيست‌ها هم در تلاش هستند تا با اقداماتي يا از اين اقدام ممانعت به عمل آورند يا اينكه در آن اختلال ايجاد كنند.

در همين راستا روزنامه هاآرتص چاپ سرزمين‌هاي اشغالي روز گذشته به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد بنيامين نتانياهو نخست‌وزير دست راستي اسراييل، يعقوب عميدرور مشاور امنيت ملي خود را مامور كرده تا امكان الغاي اين توافقنامه را بررسي كند. عميدرور هم با يك تيم امنيتي و سياسي از وزارتخانه‌هاي امور خارجه، دفاع، دارايي، الصنايع، بازرگاني، اشتغال، دادگستري و ركن دو ارتش عبري در حال مطالعه بر روي اين امكان است.

دفتر نخست‌وزيري رژيم صهيونيستي اين موضوع را مورد تاييد قرار داد كه شوراي ملي امنيت اين رژيم در حال بررسي گزينه‌هاي مختلف پيش از آغاز راي‌گيري در سازمان ملل است و تصميمات خود را در اين خصوص پس از انجام اين بررسي‌ها اعلام خواهد كرد. يك مقام ارشد رژيم صهيونيستي كه خواست نامش فاش نشود، اعلام كرد: لغو قرارداد اسلو اقدامي است كه ممكن است از سوي اسراييل به عنوان راهكاري سياسي در نظر گرفته شود.

روزنامه هاآرتص همچنين به نقل از منابع خود نوشته است اين طرح و ايده اويگدور ليبرمن وزير امورخارجه افراطي اسراييل است كه چندي پيش گفته بود در صورتي كه كشور فلسطيني در سازمان ملل راي لازم را به دست آورد به عمر اسلو پايان داده مي‌شود.

هر چند به نظر مي‌رسد اسراييل توانايي الغاي معاهده اسلو را ندارد – چرا كه در اين صورت مصر هم مي‌تواند چنين اقدامي درباره كمپ ‌ديويد انجام دهد و امريكا هم به عنوان ضامن اجرايي با اين مساله مخالفت خواهد كرد- اما غسان الخطيب مدير مركز اطلاع‌رساني تشكيلات خودگردان اين گزارش را محكوم كرد. وي به خبرگزاري يونايتدپرس گفت اسراييل از سر ناچاري دست به هر اقدامي مي‌زند. الخطيب همچنين تاكيد كرد اسراييل به جاي مطالعه براي الغاي اين معاهده بهتر است مفاد معطل مانده آن را اجرايي كند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها