تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها در اعتراض به بحران مسکن

تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها در اعتراض به بحران مسکن
سه شنبه 4 مرداد 1390 - 08:30

بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي پس از تشديد اعتراضات صهيونيست ها به بحران مسکن در اين رژيم، سفر خود به لهستان را که هدف از آن مقابله با تلاش طرف فلسطيني براي به رسميت شناخته شدن کشور فلسطين بود، لغو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از منابع عبری؛ نتانیاهو ترجیح داد که سفر خود به لهستان را که قرار بود فردا چهارشنبه صورت بگیرد، لغو کرده و ترجیح داد که به منظور کمک به تصویب قانونی جدید برای کنترل بازار املاک و مستغلات در اسرائیل بماند.

دولت عبری در تلاش است با تصویب قانونی جدید در زمینه اصلاحات در بازار مسکن و کمک به دانشجویان فارغ التحصیل و نظامیان مزدوج پس از اتمام خدمت در پیدا کردن منزل، آتش خشم صهیونیست های معترض به افزایش هزینه های زندگی به ویژه در زمینه مسکن و کالاهای اساسی را خاموش کنند.

این در حالی است که شهرهای مختلف رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته صحنه تظاهرات گسترده صهیونیست های معترض به سیاست های دولت نتانیاهو بود و این معترضان دیروز دوشنبه با تجمع در مقابل ساختمان کنست رژیم صهیونیستی، جلسه پارلمان را به تعطیلی کشاندند و تلاش کردند که راه اصلی منتهی به ساختمان کنست در بخش غربی قدس را ببندند که در نتیجه آن، پلیس 5 نفر را بازداشت کرد. تظاهرکنندگان شعار می دادند "ملت خواهان اصلاحات اجتماعی هستند".

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در همین رابطه گزارش داد قیمت مسکن طی دو سال گذشته تقریبا 40 درصد افزایش یافته است و این مساله باعث شده است که صهیونیست ها "یووال اشتاینتز" وزیر دارایی این رژیم را که از دوستان نزدیک نتانیاهوست به کم کاری متهم بکنند. نتانیاهو و وزیر دارایی دولت عبری امروز سه شنبه قصد دارند طرح های جدیدی را در زمینه افزایش قیمت ها در بازار املاک و مستغلات ارائه دهند که از جمله آنها می توان به مشوق های مالیاتی برای ساخت واحدهای مسکونی جدید برای افراد نیازمند اشاره کرد. بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نگران است که رشد سریع قیمت مسکن و افزایش حبابی آن خسارت هایی را متوجه اقتصاد دولت عبری بکند و در این راستا، قوانین اعطای وام مسکن در بانک ها را تشدید بخشیده و نرخ سود بانکی را 10 برابر افزایش داده و به رقم 3.25 درصد رسانده است تا هزینه های دریافت وام افزایش پیدا کند. این در حالی است که دولت عبری بیش از 90 درصد اراضی اسرائیل را در اختیار دارد، اما روال ادارای مانع از واگذاری فوری این اراضی می شود.

رژیم صهیونیستی طی هفته های اخیر شاهد اعتراضات سراسری دیگری مانند اعتصاب پزشکان و فراخوان مصرف کنندگان کالاهای اساسی بر روی پایگاه اجتماعی "فیسبوک" بود که با استقبال گسترده مواجه شد و در نتیجه معترضان به افزایش قیمت مسکن را به فکر برگزاری تظاهرات های مشابه انداخت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها