اهداف غرب ازپيشنهاد راه حل سياسي درليبي

اهداف غرب ازپيشنهاد راه حل سياسي درليبي
چهارشنبه 5 مرداد 1390 - 05:30

فعال سياسي ليبيايي پيشنهاد هاي غرب را در زمينه مذاکره و راه حل سياسي در ليبي شک برانگيز خواند و گفت: اين پيشنهادها درست زماني از سوي آنها مطرح شده است که انقلابيون در محورهاي مختلف به پيروزي هاي مهمي در برابر نيروهاي معمر قذافي دست يافته اند.

اشرف القره بوللي چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم، با تاکيد بر اين که راه حل ليبي ادامه عمليات نظامي به دست انقلابيون و سرنگوني رژيم قذافي است؛ تصريح کرد:اظهارات آمريکا در خصوص راه حل سياسي براي اوضاع ليبي در گير و دار پيروزيهاي انقلابيون در مرکز ، غرب و شرق ترديد برانگيز است.

بوللي گفت: اين که آمريکا اعلام کرده هيچ يک از اهداف عمليات ناتو محقق نشده است در چارچوب تلاش هاي اين کشور براي حل و فصل اوضاع ليبي به شيوه سياسي و متقاعد کردن انقلابيون به بي فايده بودن راه حل نظامي و لزوم نشستن پاي ميز مذاکره است.

وي افزود: خواسته انقلابيون و مردم ليبي اين است که معمر قذافي و فرزندان و همه اطرافيان او اعم از جدا شدگان از او يا کساني که همواره در کنار وي هستند؛ از قدرت کنار گذاشته شوند.

بوللي اظهار داشت: بعد از اين که دستگاه هاي اطلاعاتي آمريکا ، اروپا و انگليس و حتي موساد در ليبي نفوذ کردند و پي بردند که انقلاب ليبي انقلابي مردمي است و خواسته انقلابيون برقراري عدالت اجتماعي و دستيابي به کرامت ، آزادي و عدم وابستگي به غرب و حمايت از مسلمانان منطقه است؛ به دنبال ضربه زدن به انقلابيون و جلوگيري از پيروزي آنها برآمدند و به همين دليل راه حل سياسي را براي حمايت از قذافي پيشنهاد کردند.

 فعال سياسي ليبيايي تاکيد کرد: آنها زماني که متوجه شدند ليبي مکمل طرح بازدارنده موجود در منطقه است به اين باور رسيدند که حضور عناصر قذافي در قدرت و حتي گاهي بروز هرج و مرج در ليبي براي آنها مفيدتر از برقراري دموکراسي واقعي در اين کشور است به همين علت درصدد برآمده اند که اوضاع را به سوي راه حل سياسي سوق دهند و بر مشارکت همه گروه ها از جمله عناصر و اطرافيان قذافي در مذاکرات تاکيد مي کنند.

بوللي گفت: ما به اين راه حل هاي سياسي توجه نمي کنيم و به خوبي مي دانيم که قذافي به راحتي قدرت را ترک نخواهد کرد و راه حل مشکلات ليبي ادامه حملات نظامي انقلابيون عليه قذافي و نه دخالت هاي ناتو است.
 
 وي تصريح کرد در رابطه با مطرح شدن راه حل سياسي همزمان با پيروزي هاي انقلابيون شک و ترديد وجود دارد و اکنون اين سوال مطرح است که چرا در حالي که مردم ليبي در مرکز ، غرب و شرق پيروز ميدان هستند سخن از مذاکرات به ميان آمده است؟

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها