برگ برنده شوراي انتقالي لیبی در لندن

برگ برنده شوراي انتقالي لیبی در لندن
چهارشنبه 5 مرداد 1390 - 16:24

فعال رسانه اي ليبي گفت: اخراج ديپلمات هاي رژيم قذافي از لندن و به رسميت شناختن شوراي ملي انتقالي توسط انگليس، برگ برنده اي براي اين شورا در مقابل رژيم قذافي محسوب مي شود .

ماهر الشاعري چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: به دنبال اخراج دیپلماتهای رژیم قذافی از لندن اموال ناشي از فروش نفت به انگليس به زودي به جاي رژيم قذافي به شوراي ملي انتقالي منتقل خواهد شد.
 
وي گفت: اخراج ديپلمات هاي رژیم قذافی از لندن ضربه اي سنگين به این رژیم بود و ديگر کشورهاي اروپايي نيز بايد همين اقدام را براي اعمال فشار بيشتر به رژيم قذافي انجام دهند و از شوراي ملي انتقالي حمايت کنند تا اين شورا نيز بيش از پيش از انقلابيون براي پيشروي به سوي طرابلس و سرنگوني رژيم قذافي حمايت کند.
 
دولت انگليس امروز (چهارشنبه) پس از به رسميت شناختن شوراي انتقالي ليبي، بقيه کارکنان سفارتخانه اين کشور در لندن را اخراج کرد.

دولت انگليس شوراي انتقالي ليبي را بعنوان نماينده رسمي مردم اين کشور به رسميت شناخت.

الشاعري فعال رسانه اي ليبي درادامه به مخالفت انقلابيون با مذاکرات بدون پيش شرط کناره گيري معمر قذافي از قدرت اشاره کرد و درباره استفاده رژيم ليبي از غيرنظاميان در طرابلس به عنوان سپر انساني هشدار داد.

وي افزود: هر طرحي که شامل کناره گيري قذافي از قدرت نباشد ، مورد قبول مردم نخواهد بود.
 
الشاعري استفاده قذافي از غيرنظاميان به عنوان سپر انساني را تقبيح کرد و گفت: ناتو بارها به شهروندانی که قذافي از آنها به عنوان سپر انساني استفاده کرده بود ، حمله کرده است.

وي افزود: قذافي همچنين از مناطق مسکوني براي پنهان کردن تجهيزات نظامي و موشک هاي خود استفاده مي کند . 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها