علاقه جوانان انقلابی مصر به تجارب ایران

علاقه جوانان انقلابی مصر به تجارب ایران
چهارشنبه 5 مرداد 1390 - 18:46

نماينده مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد، جوانان انقلابي مصر به تجارب موفق جمهوري اسلامي ايران علاقمند هستند.

ناصر سودانی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: پيروزي انقلاب مردم مصر به منزله درهم شکستن ديوار صهيونيست ها است.

وی که برای شرکت در کنفرانس حمایت از مقاومت به قاهره سفر کرده است، تاکید کرد: ملت مصر پس از پيروزي انقلاب ، ميزبان کنفرانس هايي براي حمايت از مقاومت و انقلاب ها در کشورهاي عربي شد، که براي نمونه مي توان به کنفرانس دو روز پيش، اشاره کرد.

سودانی خاطرنشان کرد: کنفرانس موفقيت آميزي در حمايت از مقاومت و انقلاب هاي عربي در مصر برگزار شد، و بسيار مورد استقبال قرار گرفت و ما نیز از شرکت در آن خشنود شدیم.

سودانی تاکید کرد: مردم مصر از ما استقبال کردند و به ويژه جوانان انقلابي دور ما را گرفتند، و از ما خواستند تجارب موفق جمهوري اسلامي را به مصر منتقل کنيم.

سوداني اظهار داشت: در اين کنفرانس شمار زيادي از شخصيت هاي سياسي و ديني شرکت کردند و سخنراني ها و گفت و گوهاي موفقي در جريان کنفرانس برگزار شد. در بيانيه پاياني کنفرانس تاکيد شد که جمهوري اسلامي ايران همراه امت اسلامي در يک سنگر و يک صف قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین در بیانیه پایانی تاکيد شد که ايران به هيچ وجه خطري براي کشورهاي عربي به شمار نمي رود، و دشمن اصلي و خطر بزرگي که همه را تهديد مي کند ، رژيم اشغالگر صهيونيستي است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ملت مصر پس از پيروزي، نقش راهبري خود را در حمايت و پشتيباني از مقاومت بازيافت، و اکنون مصری ها درک مي کنند که هجمه صهيونيستي - آمريکايي همچنان ملت و رهبري و انقلاب مصر را هدف گرفته و به دنبال سرقت اين انقلاب است.

وی هشدار داد: يکي از راه هاي سرقت انقلاب مصر، ايجاد تفرقه ميان مصر و ايران است. اما ملت مصر بيدار است و فريب چنين توطئه هايي را نمي خورد.

نماينده مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: ملت هاي منطقه که به مقاومت ایمان دارند، به ملت مصر درباره شيوه هاي فريبکارانه رژيم صهيونيستي و تلاش هاي آمريکا براي نابود کردن انقلاب مصر هشدار مي دهند. وی افزود: انقلاب مصر انقلاب آزادي است، و اکثر شعارهاي اين انقلاب مبتني بر قطع روابط با رژیم اسراييل و آزادی سرزمين هاي اشغال شده است.



پربیننده ترین خبرها