با حمایت آمریکا و اسراییل صورت گرفته است؛

صف آر ایی جدید دحلان در برابر محمودعباس

صف آر ایی جدید دحلان در برابر محمودعباس
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390 - 17:32

غزه (العالم)ـ يک کارشناس و تحليلگر سياسي فلسطيني گفت: به دنبال بازگشت "محمد دحلان" از رهبران سابق جنبش فتح به کرانه باختري به رغم مخالفت محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين، اختلافات اين دو شدت يافته و به مرحله رويارويي رسيده است.

"هاني البسوس" پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم با اشاره به وجود اختلاف در داخل جنبش فتح تاکيد کرد که بازگشت دحلان به کرانه باختري با حمايت آمريکا و اسراييل صورت گرفته است.

البسوس اظهار داشت: رويارويي شديد کنوني بين محمود عباس و محمد دحلان پس از آن رخ داده است که دحلان به رغم مخالفت محمود عباس و با هماهنگي اسراييل به کرانه باختري بازگشته و تصميم محمود عباس در اين زمينه را به چالش کشاند.
 
وي گفت: آمريکا، اسرائيل و برخي از کشورهاي ديگر دحلان را براي بازگشت به کرانه باختري کمک کردند.
 
البسوس تاکيد کرد: اکنون محمود عباس با کمک دستگاه هاي امنيتي براي خلاص شدن هميشگي از دست دحلان تلاش مي کند، امري که نشان دهنده رويارويي در داخل جنبش فتح است و اکنون تلاش مي شود تا دحلان کاملا از سرزمين هاي فلسطيني اخراج شود.

وي گفت: بازگشت دحلان به کرانه باختري به اين معناست که او همچنان تشکيلات خودگردان و جنبش فتح را به چالش مي کشد و حق دارد که به عنوان نماينده مجلس قانونگذاري به کرانه باختري بازگردد.

اين تحليلگر فلسطيني خاطرنشان کرد: حمله نيروهاي امنيتي فلسطيني در کرانه باختري به منزل دحلان و بازرسي کامل آن، مصادره سلاح هاي موجود در آنجا و بازداشت محافظانش نشان دهنده اتخاذ تصميم قاطع براي خلاص شدن از دست اوست و عباس از بازگشت او به عرصه سياسي نگران است.
 
البسوسي تصريح کرد: مسلمان دحلان با موافقت برخي کشورها به اراضي فلسطين بازگشته است. سياست دحلان با سياست آمريکا انسجام کامل دارد و در واقع او عامل آمريکا و اسراييل در منطقه است و اکنون، به ويژه پس از تصميم فلسطيني ها براي مراجعه به سازمان ملل جهت به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطيني، به دنبال اجراي طرح هاي جديدي است.

اين کارشناس فلسطيني گفت: پيش بيني مي شود که در داخل جنبش فتح و تشکيلات خودگردان اختلاف و دودستگي ايجاد شود و احتمال اين که آمريکا و اسراييل از دحلان براي ايجاد قدرتي جديد در برابر محمود عباس حمايت کنند؛ وجود دارد که مي تواند پيامدهاي ناگواري داشته باشد.

وي تصريح کرد: برخي از رهبران جنبش فتح از دحلان حمايت مي کنند و اين موضوع سبب مي شود تا عباس در شرايط ناگواري قرار گيرد. از سوي ديگر، اسراييل تهديد مي کند که توافقنامه اسلو را لغو مي کند و مانع از آن مي شود تا عباس به راحتي ماه سپتامبر به سازمان ملل برود.

اين تحليلگر سياسي فلسطيني خاطرنشان کرد: اکنون گزينه هاي جايگزين محمود عباس براي آمريکا و اسراييل آماده است و دحلان مرد شماره يک براي واشنگتن و تل آويو براي برعهده گرفتن امور پس از محمود عباس است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها