ديکتاتور يمن چاره اي جز کناره گيري ندارد

ديکتاتور يمن چاره اي جز کناره گيري ندارد
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390 - 18:29

لندن (العالم) ـ عضو ائتلاف جوانان انقلاب يمن با تاکيد بر اين که برگه هاي قدرت در دست مردم يمن است؛ گفت: رژيم ديکتاتوري اين کشور رو به فروپاشي است و علي عبدالله صالح رييس جمهور يمن چاره اي جز کناره گيري ندارد.

ابراهيم صائدي روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: مقاومت جوانان انقلاب در ميدان ها موجب شد تا دهها تن از نيروهاي پليس به انقلاب بپيوندند.

صائدي گفت: اگر چه تاخير در پيروزي انقلاب يمن پيامدهاي منفي دارد، اما پيامدهاي مثبت آن بيشتر است. اوضاع يمن با ديگر کشورها متفاوت است و بايد اندکي درنگ و با احتياط عمل کرد تا برخوردهاي نظامي اتفاق نيفتد.

وي افزود: اوضاع يمن ديگر تحمل وقوع درگيري ها و رويارويي هاي امنيتي و نظامي و يا حتي ساده ترين کشمکش ها را ندارد. کشور به دليل اوضاع داخلي در لبه پرتگاه قرار دارد. جوانان انقلاب هم براي يکسره کردن انقلاب عزم و اراده اي قوي دارند و تا آخرين لحظه ايستادگي مي کنند.

صائدي با اشاره به اين که برخي طرفها براي رسيدن به قدرت در حال منازعه هستند، از احزاب ديدار مشترک و همه طرف هاي مخالف خواست وابستگي واقعي و حقيقي به انقلاب داشته باشند و از گرايش به حزب خود خودداري کنند و براي خواسته هاي ميهن و نه خواسته هاي حزب خود بجنگند.

وي با بيان اين که احزاب ديدار مشترک نه سرپرست انقلاب بلکه يکي از گروه هاي دخيل در اين امر است؛ خاطرنشان کرد: مردم با همه ابتکارها بجز آنهايي که يمن را از بحران خارج کند و انقلاب را به ثمر بنشاند، مخالف هستند.

صائدي گفت: مردم اجازه نمي دهند کسي بر روند انقلاب مسلط شود و تاکيد مي کنند که ابتکارها بايد کاملا يمني باشد و ابتکارهاي کشورهاي حوزه خليج فارس را فاقد صلاحيت مي دانند.

وي در باره ارتباط برخي عناصر داخل يمن با طرحهاي خارجي هشدار داد و افزود: ميانجيگران بين المللي و منطقه اي همواره  به دنبال منافع خود در يمن هستند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها