ملت مصر جمعه در ميدان التحرير مي خروشد

ملت مصر جمعه در ميدان التحرير مي خروشد
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390 - 18:52

قاهره (العالم) ـ عضو کميته اجرايي ائتلاف جوانان انقلاب مصر تاکيد کرد که مردم کشورش در تجمع "جمعه وحدت" يکصدا تکميل خواسته هاي انقلاب را فرياد خواهد زد و بر تحقق مطالبات انقلاب تاکيد خواهد کرد.

محمد عواد روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم گفت: در اين تجمع هيچ پارچه نوشته اي از سوي جنبش يا جريان سياسي حمل نخواهد شد و ميدان التحرير به روي همه گروه هاي سياسي باز است تا نظر و ديدگاه خود را مطرح کنند.

عواد گفت: فردا (جمعه) روز وحدت است و با هيچ جريان سياسي هيچ بحراني نداريم و ميدان التحرير به روي همه باز است و هر کسي از هر گرايشي مي تواند در ميدان التحرير نقطه نظر خود را بيان کند و مشروعيت فقط از آن مردم مصر است.

وي با اشاره به تاخير شوراي نظامي در برآوردن خواسته هاي انقلاب ، افزود: انقلابيون از همان ابتدا اعلام کردند که با هر گونه دخالت خارجي در امور کشور يا انقلاب مصر مخالفند.

عواد از شوراي نظامي که جوانان انقلابي را که به سمت مقر شوراي نظامي براي ارايه خواسته هاي انقلاب حرکت کردند، به خيانت و همکاري با خارج متهم کرد، خواست تا اسناد و ادله خود را در زمينه اتهام به جنبش 6 آوريل ارايه دهد.

وي افزود: مسلما اگر شوراي نظامي ادله اي در اين خصوص داشت، تا اين لحظه صبر نمي کرد. اين سياست کاملا رد شده است و ما همچنان براي تکميل انقلاب در ميدان التحرير حضور خواهيم داشت.

عواد خاطرنشان کرد: شايعه پراکني آخرين سلاحي است که رژيم سابق در اختيار دارد. تظاهرات فردا (جمعه) و توافق نظر گروههاي سياسي درباره آن ، همه شايعه ها مبني بر وجود اختلاف ميان گروه ها را باطل مي کند.

وي اظهار داشت: فردا روز وحدت واقعي و رساندن پيامي ديگر به شوراي نظامي و يا عناصر رژيم سابق است مبني بر اين که مردم مصر تنها تضمين براي انقلاب هستند و مردم تنها خط قرمزي هستند که نبايد از سوي هيچ گروهي به آن لطمه و يا ضربه اي وارد شود.

عواد تاکيد کرد: خواسته هاي انقلابيون تکميل انقلاب مصر، تحقق عدالت اجتماعي و مشخص کردن جدول زماني براي اجراي خواسته هاي مردمي است و اين که شوراي نظامي در بيانيه اي اختيارات خود و اختيارات شوراي وزيران را تعيين کند.

وي با بيان اين که انقلابيون از شوراي نظامي خواسته اند تا مزدوران و حاميان مالي آنها را بازداشت کند، گفت: نقشه اي از سوي وزارت کشور براي خدشه دار کردن چهره انقلابيون وجود دارد و اين وزارتخانه است که مزدوران را هدايت مي کند.


کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها