تشکيلات خودگردان مذاکره بااسراييل را رد کرد

تشکيلات خودگردان مذاکره بااسراييل را رد کرد
شنبه 8 مرداد 1390 - 06:22

سخنگوي رياست تشکيلات خودگردان با رد هرگونه مذاکره با رژيم اشغالگر، از اظهار نظر درباره خبر روزنامه صهيونيستي هاآرتص مبني بر ديدارهاي صائب عريقات و شيمون پرز در روزهاي گذشته خودداري کرد.

نبيل ابوردينه شنبه در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبري العالم در رام الله گفت: موضع فلسطين و کشورهاي عربي در قبال رژيم صهيونيستي واضح و روشن است؛ و  بدون توقف شهرک سازي و به رسميت شناختن مرزهاي کشور فلسطين در سال 1967 نمي توان با رژيم اشغالگر مذاکره کرد.
خبرها حاکي است که در ديدار شيمون پرز رييس رژيم صهيونيستي و صائب عريقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان مسايل باقيمانده در خصوص فلسطين مورد بررسي قرار گرفته است؛ روزنامه صهیونیستی هاآرتص در اين باره نوشت اين ديدارها با اطلاع بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم انجام مي شود، و هدف پرز جلوگيري از مراجعه فلسطيني ها به مجمع عمومي سازمان ملل جهت ارايه درخواست به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين است.
مصطفي البرغوثي دبيرکل ابتکار ملي فلسطين در اين باره اظهار داشت: ما مي دانيم که توطئه آشکاري وجود دارد ، که هدف از  آن تبديل ايده کشور فلسطين در کرانه باختري و غزه به مناطق فلسطيني پراکنده و جدا از هم در کمتر از 40 درصد مساحت کرانه باختري است. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها