یک تحلیلگر ترک تاکید کرد:

پایان نفوذ نظامیان درعرصه سیاسی ترکیه

پایان نفوذ نظامیان درعرصه سیاسی ترکیه
شنبه 8 مرداد 1390 - 13:28

يک تحليلگر سياسي ترک گفت: نهادهاي نظامي در ترکيه ديگر در عرصه سياسي تاثير گذار نيستند و جامعه مدني در اين عرصه حرف اول را مي زند.

" سعد عبدالمجيد " در گفتگو با شبکه خبري العالم، با تاکيد بر اینکه مردم در ترکيه تعيين کننده هستند نه ارتش اظهار داشت: شکي نيست که نهاد های نظامي و دولت منتخب مدني در مسائل بسياري و در صدر آن بازداشت افسران ارشد ارتش به اتهام تلاش براي براندازي دولت با هم اختلاف دارند.

عبدالمجيد خاطرنشان کرد: نمي توان گفت که استعفاهاي اخير در ارتش به معني وخیم تر شدن اوضاع کشور است؛ زیرا این نخستین بار نيست که ترکيه شاهد استعفا و درخواست بازنشستگي شمار زيادي از فرماندهان است.

وی افزود: استعفاها تاثيري در تصميم اردوغان نخست وزیر ترکيه براي طرح پيشنهاد همه پرسي درباره اصلاح قانون اساسي ندارد؛ زیرا اصلاح قانون اساسي در درجه اول به جامعه مدني و تصمیم ملت ترکيه مربوط مي شود.

عبدالمجيد گفت : همه شواهد دال بر این است که به زودي همه پرسي برگزار مي شود، زيرا اين همه پرسي خواست ملت ترکيه است.

 اين فعال سياسي ترک خاطرنشان کرد: نهاد نظامي در ترکيه ديگر به اندازه گذشته در عرصه سياسي کشور تاثير گذار نيستند و ترکيه وارد مرحله جديدي شده و در حال حرکت در مسير تثبيت دمکراسي است.

عبدالمجيد گفت : در ترکيه دولت منتخب و شوراهاي شهر وجود دارد که از طريق انتخابات روي کار آمده اند، حتي رئيس جمهور نيز در دوره بعد به طور مستقيم با آراي مردم انتخاب مي شود و ملت ترکيه حرف اول را در اين کشور مي زند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها