بازداشت 12 تن از مهاجمان به پاسگاه العريش مصر

بازداشت 12 تن از مهاجمان به پاسگاه العريش مصر
يکشنبه 9 مرداد 1390 - 05:01

رئيس پليس منطقه شمال شبه جزيره سيناي مصر تاکيد کرد ، مجموع بازداشت شدگان به اتهام دست داشتن در تلاش براي ورود به پاسگاه ثان العريش به همراه افراد مسلح نقابدار به 12 تن رسيده که شامل چندين مصري و فلسطيني است و بازپرسي از آنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه خبري العالم ، سرتيپ صالح المصري روز شنبه گفت: 2 فلسطيني که در درگيريها زخمي شده اند در بيمارستان العريش تحت الحفظ قرار گرفته اند و يک فلسطيني ديگر به علت شدت جراحات وارده جان سپرده است.

افراد مسلح نقابدار که مجهز به تيربار و سلاحهاي اتوماتيک بودند به سوي پاسگاه ثان العريش تيراندازي کرده بودند.

درگيري بين افراد مسلح نقابدار و نيروهاي امنيتي در برابر پاسگاه ثان العريش 4 کشته (3 غيرنظامي و يک افسر) و 19 زخمي بر جا گذاشت.

منابع امنيتي پيشتر از کشته شدن 5 تن و زخمي شدن 18 تن در رويدادهاي العريش خبر دادند که نيروهاي ارتش و پليس مصر در حال نبرد با يک گروه از " جیش الاسلام" هستند که معروف به "جريان تکفير و هجرت" و پيشتر انفجارهاي سينا را به عهده گرفته است.

به گفته اين منابع ، درگيري پس از آن آغاز شد که گروه‌هاي تکفير و هجرت در شمال سينا اقدام به راهپيمايي مسلحانه به منظور نمايش قدرت در خيابان‌هاي شهرهاي رفح و الشيخ زويد کردند تا به شهر العريش رسيدند و در ميدان اصلي اين شهر اقدام به شليک تير هوايي و تلاش کردند مجسمه انور سادات را که در اين ميدان قرار دارد تخريب کنند.

آنها سپس با حرکت به سوي پاسگاه پليس ثان العريش  آن را محاصره و به شدت به سوي آن تيراندازي کردند.

درگيري شديد بين نيروهاي امنيتي و افراد مسلح از ساعت 2 بعد از ظهر روز جمعه تا نيمه شب شنبه ادامه داشت و نيروهاي امنيتي به علت شدت درگير‌‌ي‌ها از فرماندهي ارتش در قاهره درخواست کمک کردند و اين فرماندهي اقدام به ارسال نيروي نظامي فوري براي پايان دادن به درگيري‌ها نمود. 

گفتنی است برخی از مقامات مصری محمد دحلان از اعضای اخراجی جنبش فتح را مسول این حملات قلمداد کرده‌اند، مساله‌ای که دحلان آن را رد و به گردن محمود عباس انداخته است.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها