درخواست مردم مراکش برای اصلاحات بنیادین در کشور

درخواست مردم مراکش برای اصلاحات بنیادین در کشور
يکشنبه 9 مرداد 1390 - 06:39

رباط ( العالم) - عضو حزب کمونيست متحد مراکش با اشاره به لزوم ايجاد فضاي جديد براي گفت وگوي ملي تاکيد کرد که مردم کشورش خواستار اصلاحات بنيادين و مبارزه با فساد هستند.

محمد العوني روز شنبه در گفت وگو باشبکه خبري العالم اظهار داشت: فراخوان پادشاه براي برگزاري انتخابات پارلماني زودهنگام در چارچوب برنامه هايي است که حکومت اعلام کرده است. اين در حالي است که زمينه  اين انتخابات بطور مناسب فراهم نشده و گفت وگوي ملي براي بررسي مسائل مهم آغاز نشده است.
این فعال سیاسی مراکشی با اشاره با زیر سوال بردن اصلاحات صوری در قانون اساسی این کشور توسط گروه حاکم، گفت: مشکل مراکش اين است که پس از گذشته 6 ماه از طرح مطالبات مردمي هنوز اصلاحاتي براي مبارزه با فساد صورت نگرفته است.
العونی در ادامه خاطر نشان کرد که وجه مشترکي ميان مطالبات مردم و اصلاحات مورد نظر پادشاه وجود ندارد و اصلاحات قانون اساسي اعلام شده براي جوانان و نيروهاي سياسي چپ کافي نبوده است و بايد بصورت بنيادين و خاستگاه حرکت به سوي تغيير باشد.
وی در پایان خواستار توقف سرکوب تظاهرکنندگان و شناسايي حق تظاهرات مسالمت آميز شد. گفتنی است امروز یک‌شنبه مراکش صحنه اعتراضات گسترده مردمی خواهد بود.

Gh 30- 23:32

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها