2ونیم میلیون امضابرای اخراج آمریکاییهاازعراق

2ونیم میلیون امضابرای اخراج آمریکاییهاازعراق
سه شنبه 11 مرداد 1390 - 12:35

جريان صدر از جمع آوري امضاي 2 و نيم ميليون شهروند عراقي، براي درخواست خروج نيروهاي اشغالگر آمريكائي تا آخر سال 2011 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خانم "مها الدوري" عضو پارلماني گروه صدر در كنفرانسي خبري در ساختمان مجلس نمايندگان گفت: جمع آوري امضا براي خروج نيروهاي اشغالگر از عراق تا آخر سال ميلادي كنوني پايان يافت. دو و نيم ميليون امضا از شهروندانی که خواستار خروج نيروهاي اشغالگر از عراق هستند، جمع آوري شده است.

بر اساس توافقنامه سال 2008 واشنگتن - بغداد ؛ ماندن نظاميان آمريكائي در عراق پس از زمان معين در اين توافقنامه غيرقانوني است، و اگر دولت بغداد خواستار ماندن تعدادي از نيروهاي آمريكائي در عراق شود بايد توافقنامه اي جديد امضا شود.

الدوري از جمع آوري امضا در همه شهرهاي عراق در آينده نزديك خبر داد و گفت: بزودي تظاهرات و اعتراضاتي در بغداد و چند استان ديگر براي تأكيد بر لزوم خروج نيروهاي آمريكائي برگزار خواهد شد .

رهبر جریان صدر اخيرا تهديده  كرده است که در صورت باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق پس از مهلت تعیین شده، تعلیق فعالیت شاخه نظامي این جریان را برای مبارزه با اشغالگران لغو می کند.

ارتش آمريكا سال 2009 از مراكز شهرهاي عراق خارج شد، و اوت 2010 به مأموريت هاي نظامي خود پايان داد، و 47 هزار سرباز خود را براي مأموريت هاي آموزش و پشتيباني نيروهاي عراقي تا خروج كامل از عراق نگه داشت.

"مازن المازني" رئيس گروه الاحرار بصره نيز گفت: دولت عراق و استانداري بصره درباره مساله عمليات "جستجوي خانه به خانه و بازداشت" نيروهاي آمريكائي سكوت كرده اند، و اين در حالي است كه استانداري بصره ورود اين نيروها به استان را ممنوع كرده است.

المازني گفت : نيروهاي آمريكائي روز يكشنبه با اجراي عمليات هلي برن در روستاي النخيل شهرستان القرنه در شمال استان بصره 3 شهروند عراقي را بازداشت كردند .

طبق مصوبه مورخ 22 ژوئن 2011 شوراي استان بصره ؛ ورود نيروهاي آمريكائي به استان بصره ممنوع است، و اين نيروها بايد از فرودگاه بين المللي بصره نيز خارج شوند و به شهروندانی که از عملیات نظامي آنها زیان دیده اند، غرامت پرداخت كنند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها