پخش سریال الحسن والحسین باوجود مخالفتهای گسترده

پخش سریال الحسن والحسین باوجود مخالفتهای گسترده
سه شنبه 11 مرداد 1390 - 14:05

باوجود مخالفتهاي گسترده و واکنش شديد محافل شيعي و اهل تسنن نسبت به سريالي تحت عنوان "الحسن و الحسين ومعاويه"، پخش اين سريال از ديروز در چند شبکه ماهواره اي آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بسیاری از شبکه های تلویزیونی از دیروز پخش سریال "الحسن و الحسین ومعاویه" را آغاز کردند.

در برخی کشورهای عربی دوشنبه بعنوان نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام شده است.

این درحالی است که بسیاری از شخصیت های برجسته دینی شیعه و اهل تسنن، و موسسه ها و نهادهای دینی، مخالفت خود را با این سریال به دلیل به تصویر کشیدن شخصیت حضرت امام حسن (ع) و امام حسین (ع)، اعلام کرده اند.

در همین راستا الازهر مصر در بیانیه ای به شبکه های مصری درباره پخش این سریال هشدار داد.

پس از تحریم این سریال توسط الازهر، "اسامه هیکل" وزیر اطلاع رسانی مصر نیز مخالفت کامل خود را پخش این سریال اعلام کرد.

در همین ارتباط، دادگاه قضایی مصر فردا شکایت 4 مصری علیه رییس شرکت شبکه های ماهواره ای مصر، رییس شهرک تولیدات رسانه ای، رییس هیأت عمومی سرمایه گذاری،  و مدیران شبکه های التحریر و الحیات، شیخ الازهر، مفتی الجمهوریه و مدیر مرکز مطالعات اسلامی را بررسی می کند.

پیش از این نیز برخی اشراف مکه در نامه ای بر مخالفت خود با پخش این سریال تاکید کردند.

اشراف مکه تاکید کردند که آنها به تصمیم ها و فتواهای صادر شده توسط جمعیت فقه اسلامی وابسته به انجمن دنیای اسلام در مکه، فتوای هیأت علمای ارشد، کمیته دائمی عربستان، فتوای شیخ الازهر، مرکز مطالعات اسلامی مصر و فتوای مفتی اداره افتا در اردن و فتوای علمای یمن پایبند هستند.

از سوی دیگر، "عبدالسلام المالکی" نماینده ائتلاف دولت قانون درباره پخش این سریال از طریق شبکه های عراقی هشدار داد و گفت، در این سریال به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) توهین شده است.

این نماینده عراقی تاکید کرد، هر شبکه عراقی که بخواهد این سریال را پخش کند، با شکایت قضایی مواجه می شود.

پایگاه خبری "الرای" نیز دراینباره نوشت: ائمه مساجد قاهره از جمله ائمه مساجد سیده زینب (س)، و مسجد الحسین (ع)، توافق کرده اند که نخستین خطبه خود را به تحریم این سریال اختصاص دهند.

این درحالی است که شبکه الرساله وابسته به شرکت روتانا که سریال مذکور از طریق شبکه های وابسته به آن در حال پخش است، قصد دارد برای افزایش مخاطبان این سریال یکی از علمای وهابی را برای بررسی این سریال دعوت کند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها