حضورمبارک روي تخت بيمارستان براي جلب ترحم

حضورمبارک روي تخت بيمارستان براي جلب ترحم
چهارشنبه 12 مرداد 1390 - 15:39

قاهره (العالم)- عضو کانون وکلا و کميته کل حقوق بشر در مصر گفت: حضور حسني مبارک رييس جمهور مخلوع مصر روي تخت بيمارستان در محضر دادگاه ، سناريويي براي جلب همدردي مردم مصر بوده است.

" ناصر محمد محمد " چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: تصوير مبارک درپشت ميله ها ، ملت مصر به ويژه خانواده هاي شهداي انقلاب را خوشحال کرد زيرا رژيم مبارك مردم آزاده و شريف مصر را تحقير کرد و بيش از 30 سال آن ها را ناديده گرفت.

عضو کانون وکلا و کميته کل حقوق بشر در مصر تاکيد کرد که هيچ نوع ابرازهمدردي با جنايتکاران وجود ندارد بلکه ملت مصر با خانواده هاي شهدا و به ويژه يتيمان اظهار همدردي مي کند.

در همين حال سياستمداران و حقوقدانان مصري ، محاکمه حسني مبارک رييس جمهوري مخلوع مصر و سران رژيم وي را مايه مسرت همه مردم مصر دانستند.

"وسام عطا" عضو ائتلاف جوانان انقلاب مصر در مصاحبه با العالم تصريح کرد: درخواست شهادت منصور العيسوي وزير کشور فعلي در دادگاه ، با هوشياري وکيل مدافع صورت گرفت ؛ چرا که وي قبلا" گفته بود وزارت کشور تک تيرانداز ندارد و نيروهاي وزارت کشور حتي يک گلوله هم به سوي تظاهرکنندگان شليک نکرده اند که اين مساله به منزله دفاع از يکي از متهمان يعني يکي از معاونان حبيب العادلي وزير کشور پيشين مصر بود.

عطا افزود: درخواست حضور ارتشبد طنطاوي به ضرر متهمان خواهد بود چرا که وي قبلا" گفته بود که مبارک به ارتش دستور تيراندازي به سوي تظاهرکنندگان را داده است که اين مساله به منزله محکوميت مستقيم مبارک به شمار مي رود.

وي خاطرنشان کرد: لازم است که عمر سليمان ريیس سرویس اطلاعاتی رژیم سابق مصر را نيز براي شهادت دادن درباره کشتار تظاهرکنندگان به دادگاه فرا بخوانند ؛ چرا که وي بازوي راست مبارک بود.

" طه محمد طه " وکيل مرکز حقوق بشر شهاب که وکالت خانواده هاي شهدا و زخمي هاي حوادث اسکندريه را برعهده دارد نيز گفت: طبيعي است که جلسه اول محاکمه طبق روال معمول به تعويق بيافتد ولي بعيد است که محاکمه براي مدت طولاني به تعويق بيافتد و البته اين قاضي است که بايد دراين باره تصميم بگيرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها