خشم عراقي ها از درخواست کاپيتولاسيون آمريکا

خشم عراقي ها از درخواست کاپيتولاسيون آمريکا
چهارشنبه 12 مرداد 1390 - 16:56

رييس مرکز نظارت بر آزادي هاي مطبوعات در عراق گفت: مساله کاپيتولاسيون که مايک مولن رييس ستاد ارتش آمريکا از آن سخن گفت ، خشم طرف هاي سياسي و مردمي عراق را برانگيخت.

"هادي جلو مرعي" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: به دنبال درخواست رييس ستاد ارتش آمريکا براي مصونيت قضايي نيروهاي نظامي اين کشور در عراق، لازم شده است که از هرگونه تمديد حضور نيروهاي آمريکايي در عراق جلوگيري شود.

رييس مرکز نظارت بر آزادي هاي مطبوعات در عراق توافق فراکسيون هاي سياسي درباره مساله خروج نيروهاي اشغالگر آمريکايي از کشور را گامي مثبت و مهم ارزيابي کرد.

مرعي العالم اظهار داشت : توافق فراکسيون هاي سياسي درباره مکلف کردن دولت نوري مالکي به مذاکره با آمريکا درباره آموزش نيروهاي عراقي در واقع در چارچوب مقتضياتي صورت مي گيرد که عراق در اواخر سال جاري ميلادي منتظر تحقق آن است.

وي افزود: با توجه به تشديد اختلافات ميان طرف هاي سياسي درباره چگونگي برخورد با موضوع خروج نيروهاي اشغالگر از کشور، توافق فراکسيون هاي سياسي به منزله راه حلي ميانه به شمار مي رود.

رييس مرکز نظارت بر آزادي هاي مطبوعات در عراق در عين حال گفت: اگر نيروهاي اشغالگر آمريکايي به بهانه آموزش نيروهاي عراقي همچنان در عراق باقي بمانند ، بعيد نيست که جريان صدر حملات مسلحانه خود به نيروهاي اشغالگر آمريکايي را در دستور کار قرار دهد.

وي با اشاره به مخالفت جريان صدر با تمديد حضور نيروهاي آمريکايي در عراق تاکيد کرد که اين موضع گيري را نمي توان به شيوه هاي ديگر تفسير کرد زيرا رهبران اين جريان مدت هاست که اين موضع را به وضوح اعلام کرده اند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها