رد پای شخصیت مرموز صهیونیستی در کشورهای انقلابی عربی؛

زنگ خطر برای انقلابهای عربی

زنگ خطر برای انقلابهای عربی
چهارشنبه 12 مرداد 1390 - 18:29

سفرهاي مرموز و مخفيانه "برنار هنري ليوي" به کشورهاي انقلابي عربي، زنگ خطري براي اين انقلابها به شمار مي آيد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "برنار هنری لیوی" که پیش از  این، با سفر به مناطق ناآرامی مانند افغانستان، سودان، دارفور و کردستان عراق، با چهره ها و شخصیت های معروف دیدار کرده بود؛ اکنون با آغاز  انقلابهای عربی فعالیت خود را در کشورهای انقلابی بیشتر کرده است.

وی که همیشه خود را اندیشمند، فیلسوف، و روزنامه نگاری ساده معرفی می کند، همواره در قلب بحرانها و ناآرامی ها با عالیترین شخصیت ها دیدارها و گفت و گوهایی داشته است.

فعالیتهای لیوی اخیرا به حدی رسید که در سایه سکوت و بی توجهی رسانه ها، در بنغازی برای مخالفان سخنرانی کرد.

وی همچنین با عبدالجلیل رهبر مخالفان لیبیایی دیدار و گفت و گو کرد.

مساله قابل توجه در اینجا سفر آزادانه لیوی به عمق مناطق بحرانی مانند خطوط مقدم درگیریها در کشور لیبی و دیدار با سران مخالفان است.

لیوی ماه گذشته کنفرانسی را در پاریس ضد نظام سوریه برگزار کرد.

وي که ظاهرا با شخص نيكلا ساركوزي رییس جمهوری فرانسه اختلاف دارد، و حتي در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۰۷ فرانسه عليه ساركوزي فعاليت كرد؛ نقشي بسيار مهم در متقاعد كردن ساركوزي براي حمله نظامي به ليبي و به رسميت شناختن مخالفان قذافي و ايجاد منطقه پروازممنوع در آسمان اين كشور آفريقايي ايفا كرده است.

لیوی با دور زدن آلن ژوپه وزير خارجه فرانسه، مستقيما با ساركوزي وارد مذاكره شد، تا وي را به جنگ ليبي ترغيب كند.

لوي كسي است كه «كلود لانزمن» كارگردان فرانسوي را به دليل مخالفت با حمله فرانسه به ليبي، «احمق» توصيف مي‌كند.

 

از دیگر سوابق اخیر ثبت شده در پرونده هنری لیوی، ارسال نامه ای به همراه "سلمان رشدي" نويسنده كتاب آيات شيطاني و "امبرتو اكو" نويسنده ايتاليايي، "ديويد گروسمن" و "آموس اوز" نويسندگان اسرائيلي و "اورهان باموك" نويسنده ترك و "والي سونيكا" نويسنده نيجريه ای، به شوراي امنيت برای محکوم کردن نظام سوریه و حمله به این کشور مانند حمله به لیبی است.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها