مخالفت حماس با نخست وزیری سلام فیاض

ملت فلسطین نخست وزیر آمریکایی نمی خواهند

ملت فلسطین نخست وزیر آمریکایی نمی خواهند
جمعه 14 مرداد 1390 - 07:54

عضو فراکسيون حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين گفت : حماس خواستار تعيين نخست وزيري است که از حمايت مردمي برخوردار باشد، نه اينکه از سوي آمريکايي ها به مردم تحميل شده باشد.

" مشير المصري " روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود : براساس توافقات، نامزد نخست وزيري بايد مورد قبول جنبش هاي فلسطيني و بويژه فتح و حماس باشد.

 اين در حالي است که جنبش فتح بر نامزدي سلام فياض اصرار دارد و حماس با آن مخالفت مي کندو اين امر به مانعی بر سر ادامه مذاکرات بدل شده است.

المصری با مهم ارزیابی کردن ديدار احتمالي روز يکشنبه آينده در قاهره ميان رهبران فتح و حماس و با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکل اصلي تعيين نامزد پست نخست وزيري است، گفت: مردم انتظار داشتند پيمان آشتی ملی بي درنگ امضا و عملي شود، اما عدم ارتباط ميان فتح و حماس باعث شکاف در روابط طرفين و ايجاد سرخوردگي در ميان فلسطيني ها خواهد شد.

وي با پيش بيني اینکه در ديدار روز يکشنبه به دلیل اصرار جنبش فتح بر نخست وزيري سلام فياض، اين موضوع مورد بحث قرار نگیرد بر ضرورت نهايي شدن تعین نخست وزیر و تشکیل دولت به عنوان سرآغاز و اساس عملي کردن بندهاي توافق نامه ميان طرفين تأکيد کرد.

المصری افزود: ديدارهاي پیشین فتح و حماس نشان دهنده آغاز گام هاي عملي در مسیر آشتی ملی و ترجيح دادن منافع داخلي فلسطين بر مسائل خارجي بود و اثبات کرد موضوع وحدت ملت فلسطين از هر ابتکار يا مسأله خارجي ديگري از جمله وعده هاي فريبنده مبني بر از سر گيري مذاکرات با رژیم صهیونیستی مهم تر است.

عضو فراکسيون حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين ادامه داد : برخي کشورها از جمله اروپايي ها تلاش مي کنند آشتي ملي فلسطيني ها را با شکست مواجه کنند تا مذاکرات سازش از سر گرفته شود؛ برخي ديگر نيز در پي آن هستند تا فلسطینی ها به جاي پرداختن به وحدت ملي توجه خود را به مسائل دیگری منعطف کنند.

المصری تصریح کرد : توافقي که در فضاي سياسي فلسطين به وجود آمده است، وضعيت را نسبت به سال های  قبل بهتر کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها