اذعان "واشنگتن پست" به پیشرفت چشمگیر دانشمندان ایرانی

اذعان
شنبه 15 مرداد 1390 - 06:11

روزنامه آمريکايي واشنگتن پست در گزارشي اذعان کرد که دانشمندان ايراني پيشرفت چشمگيري در عرصه هاي مختلف علم و فناوري کسب کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه واشنگتن پست در گزارش خود به پیشرفت علمی چشمگیر دانشمندان ایرانی پرداخت و نوشت: شمار زیادی از پژوهشگران ایرانی عزم خود را جزم کرده اند تا به فناورهای مختلف در داخل کشور دست یابند.

اين روزنامه افزود: ایران کشور برجسته ای در تاریخ غنی سازی اورانیوم است زیرا اکثر کشورهای متوسط جهان که توانسته اند به این فناوری دست یافته و آن را توسعه دهند، از کمک های اساسی سایر کشورها استفاده کرده اند.

واشنگتن پست خاطرنشان کرد: چین نه تنها فناوری هسته ای بلکه تجهیزات لازم برای ساخت نیروگاه هسته ای و تجهیزات ویژه تولید موشک های بالستیک را از شوروی سابق بدست آورد و هند نیز که ادعا کرد برنامه هسته ای آن به طور کامل داخلی شده است در نهایت حقیقت تحویل گرفتن یک نیروگاه هسته ای از کانادا و 20 تن آب سنگین از آمریکا را پذیرفت.

اين روزنامه آمریکایی نوشت: باید به صراحت گفت که هیچ  کشوری مانند ایران با اقدامات شدید روبرو نشده است اما توانسته است که همه موانع علمی و فناوری را با موفقیت پشت سر بگذارد و شبکه پیچیده غنی سازی و مدیریت آن را طرح ریزی کند و در آستانه استفاده از نسل جدیدی از سانتریفوژ است که این امر از هوش و ذکاوت علمی در ایران خبر می دهد.

واشنگتن پست با اشاره به ایجاد مراکز علمی و تحقیقاتی در ایران نوشت: تعداد مقالات علمی پژوهشگران ایرانی در مجلات علمی جهانی به طور گسترده ای افزایش یافته است و دولت ایران نیز به طور وسیع از پژوهش های علمی حمایت می کند و دانشمندان ایرانی عزم خود را جزم کرده اند تا کشورشان را به فناوری های مختلف از جمله فناوری هسته ای مجهز کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها