سلاح عربستان درخدمت رژیم های سرکوبگر

سلاح عربستان درخدمت رژیم های سرکوبگر
يکشنبه 16 مرداد 1390 - 12:16

لندن (العالم)ـ سخنگوي ائتلاف انقلابيون 14 فوريه در بحرين تاکيد کرد، عربستان سعودي سلاح هاي خريداري شده از آمريکا را عليه ملتهاي منطقه بکار گرفته است.

"عبدالرئوف شايب" يکشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: عربستان سلاح هاي آمريکايي را با دهها ميليارد دلار هزینه از آمريکا خريداري مي کند، ولی نه براي مقابله با دشمنان امت مانند اسراييل، بلکه این سلاح ها براي هدف قرار دادن مسلمانها در منطقه استفاده می شود.

وی افزود: عربستان سعودی بدنبال آن است که رژیم های ديکتاتوري و موروثي را در منطقه تثبيت کند؛ درحالیکه اين رژيم هاي موروثي نمي توانند در اين عصر جديد به حيات خود ادامه دهند.

شايب درباره سخنراني اخيرشيخ عيسي قاسم مرجع ديني بحرين که در آن به مقامات بحرين درباره تمام شدن صبر مردم هشدار داده بود، گفت: سخنان شيخ عيسي قاسم خطاب به رژيم سرکوبگر است زيرا اين رژيم مسئول همه نقضها و تجاوز به حقوق مردم بحرين است.

وي با بيان اين که بازداشت ها و اخراج کارمندان و اقدامات سرکوبگرانه در بحرين همچنان ادامه دارد؛ تصريح کرد: اين اقدامات موجب شد تا شيخ عيسي قاسم سخنراني شديدالحن خود را متوجه حکومت بحرين کند مبني بر اين که ديگر صبر ما تمام شده است و ممکن است مراحل جديدي براي مقابله با سرکوب و ترور وجود داشته باشد.

الشایب تاکید کرد: خواسته اصلی انقلابيون بحرین برچیده شدن رژيم هاي سرکوبگر و موروثي و حکومتهاي ظالمانه است.

وی افزود: ما ديگر نمي توانيم اين رژيمها را تحمل کنيم . رژيم آل خليفه بايد برکنار شود و خود را براي محاکمه و مجازات عادلانه آماده کند.

سخنگوي ائتلاف انقلابيون 14 فوريه در بحرين، رویدادهای اخیر این کشور را غافلگیر کننده دانست و گفت: ما اکنون در بحرین شاهد ساماندهي مجدد صفوف مخالفان و معترضان و انقلابيون، بويژه انقلابيون 14 فوريه هستیم.

شايب با انتقاد از عملکرد کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس تصریح کرد: اين کشورها به کشورهاي شوراي انتقام جو براي انتقام گرفتن از مردم بحرين تبديل شده اند. آنها در امور داخلي و خصوصي ما دخالت کرده و ارتش خود را براي سرکوب انقلاب بحرين و دفاع از آل خليفه به کشور ما آورده اند.

وي خاطرنشان کرد: ما از همسايگان خود انتظار نداشتيم که چنين برخورد منفي با ملت بحرين را در پيش بگيرند همچنين از آل خليفه انتظار مي رفت که براي انتقام از مردم از مزدوران استفاده کند اما انتظار نمي رفت که  ارتش خارجي بويژه ارتش عربستان را عليه ملت سرزمين خود بکار گیرد.

شايب خاطرنشان کرد: عربستان در امور همه کشورهاي منطقه دخالت مي کند در يمن و مصر و تونس و امروز نيز با ارتش خود در بحرين دخالت کرده است تا مردم اين کشور را سرکوب و خانواده خليفه را تثبيت کند. آنها گمان مي کنند که با اين شيوه مي توانند اراده مردم براي ايجاد تغيير ريشه اي را سرکوب کنند.



پربیننده ترین خبرها