احتمال کاهش تنش در روابط سوریه و ترکیه

احتمال کاهش تنش در روابط سوریه و ترکیه
پنج‌شنبه 20 مرداد 1390 - 09:34

تحليلگران سياسي سوري معتقدند، سفر احمد داوود اوغلو وزير امور خارجه ترکيه به دمشق احتمال دارد به کاهش تنش درروابط سوريه و ترکيه منجر شود.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، کارشناسان سوری معتقدند اگرچه سفر وزير خارجه ترکيه به دمشق ديرهنگام صورت گرفت اما می تواند به کاهش تنش میان دو کشور در پي دخالت هاي ترکيه در حوادث اخير سوريه کمک کند.

بشار اسد رئيس جمهور سوريه در ديدار داوود اوغلو تاکيد کرد که سوریه در مجازات  گروههاي تروريستي سستي نخواهد کرد.

"جورج جبور" تحليلگر سياسي سوري در مصاحبه با شبکه خبري العالم، گفت : به نظر مي رسد مذاکرات در فضاي منطقي صورت گرفته است و می تواند به بهبود دیدگاه سوريه نسبت به ترکيه که نقش مثبتي در شرايط کنوني این کشور ايفا نکرده است، کمک کند.

وي افزود : سفر احمد داوود اوغلو به سوريه ديرهنگام بود اما اگر نتايج این سفر مثبت باشد، ممکن است منطقه شاهد آرامش بيشتري شود.

بشار اسد در این دیدار بر عزم سوريه براي تکميل اصلاحات فراگير تاکيد کرد و گفت : دمشق از هر کمکي که کشورهاي برادر و دوست ارائه کنند ، استقبال مي کند.

 غسان يوسف" یک تحليل گر سياسي سوري نیز در گفتگو با العالم اظهار داشت : تاکيد وزير خارجه ترکيه بر اين نکته که حامل هيچ پيامي از سوی کسي نيست، قابل توجه و در واکنش به وزارت امور خارجه آمريکا مطرح شده است.

وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرده بود احمد داوود اوغلو حامل پيام قاطعانه اي براي سوريه خواهد بود.

یوسف افزود: بشار اسد تاکيد کرد اصلاحات در کنار ادامه پيگرد تروريست ها به منظور حفظ امنيت و ثبات کشور و شهروندان ادامه دارد.

 

 

 

 



پربیننده ترین خبرها