"اشتون"به فلسطین اشغالی سفرمی کند

جمعه 21 مرداد 1390 - 04:44

يک ديپلمات غربي گفت که " کاترين اشتون" مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا" در ماه جاري ميلادي به فلسطين اشغالي سفر مي کند تا شايد بتواند قبل از تصويب احتمالي تشکيل کشور مستقل فلسطيني در سازمان ملل ، زمينه از سرگيري مذاکرات سازش را فراهم کند.

 به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از منابع خبری، اشتون امیدوار است به نام اتحادیه اروپا بتواند نقش بیشتری در روند سازش خاورمیانه برعهده گرفته و زمینه فعالیت دیپلماتیک غرب در این منطقه را گسترده تر کند.

این دیپلمات غربی افزود: اشتون تمایل دارید در سریعترین زمان ممکن به خاورمیانه برود تا شاید بتواند تشکیلات خودگردان و اسراییل را ترغیب کند که به پشت میز مذاکرات بازگردند.

سفر اشتون به منطقه قرار است قبل از نشست ماه سپتامبر مجمع عمومی سازمان ملل که احتمال می رود در آن مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار تصویب به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی شوند،

صورت گیرد.

به نظر می رسد بازگشت رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین به میز مذاکرات در آینده نزدیک بعید است.

اشتون بیشتر از آن ترس دارد که موافقت سازمان ملل با تشکیل کشور مستقل فلسطینی ، اختلافاتی عمیق بین دولت های عضو اتحادیه اروپا در قبال خاورمیانه بوجود آورد.

احتمال دارد موضع اتحادیه اروپا در زمینه تشکیل کشور مستقل فلسطین در نشست ماه سپتامبر وزرای خارجه عضو این اتحادیه بررسی شود.

این دیپلمات غربی خاطرنشان کرد: اشتون قصد دارد قبل از تشکیل نشست آتی وزیران خارجه عضو اتحادیه اروپا به خاورمیانه سفر کند.

پربیننده ترین خبرها