طرح جدید آمریکا برای شروع مذاکرات سازش

طرح جدید آمریکا برای شروع مذاکرات سازش
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 05:49

منابع بلندپايه ديپلماتيک درلندن اعلام کردند دولت آمريکا ابتکاري را در قالب نامه‌اي خطاب به رژيم صهيونيستي و تشکيلات خودگردان به کميته چهارجانبه براي از سرگيري مذاکرات مستقيم ميان طرفين ارائه کرده است.

به گزارش شبکه خبري العالم به نقل از پایگاه خبری المنار فلسطین، اين منابع افزودند که نامه مذکور با همکاري رژيم صهيونيستي تنظيم شده است تا تشکيلات خودگردان در اعلام تصميم عقب نشيني از مراجعه به سازمان ملل بدان استناد کند.

به گفته اين منابع آمريکا و کميته چهارجانبه همچنين بر اين باورند که شرايط کنوني منطقه و فشار کشورهاي حاشيه خليج فارس به تشکيلات خودگردان برای  بازگشت به ميز مذاکرات به تحقق اين هدف کمک مي کند.

اين منابع افزودند: شکل جديد اين ابتکار را مي توان برای تصويب و گشودن راه در مقابل تشکيلات خودگردان براي دست برداشتن از طرح مراجعه به سازمان ملل به شوراي امنيت عرضه کرد.

در اين ابتکار آمريکايي که در پوشش اروپايي مطرح خواهد شد بر تأمين مرزهاي امن براي رژيم صهيونيستي و ملحق کردن شهرک ها به سرزمين هاي اشغالي، اتخاذ سياست مبادله اراضي و برپايي کشور مستقل فلسطين در بخش باقيمانده از مرزهاي سال 1967 تأکيد خواهد شد.

اين منابع مي افزايند: اين ابتکار در روزهاي آينده در اختيار رژيم صهيونيستي و تشکيلات خودگردان قرار خواهد گرفت و برخي از کشورهاي عربي از جمله عربستان و قطر فشارهايشان بر تشکيلات خودگردان براي پذيرش اين ابتکار را آغاز کرده اند.

در همين راستا، اردن درباره ناديده گرفتن موضوعات مهمي مانند آوارگان، مرزهاي کشور مستقل فلسطين و بيت المقدس هشدار داده و خواستار قرارگرفتن اين مسايل و ساير امور مهم ديگر در قطعنامه هاي بين المللي شده است.

گفتنی است آمریکا تلاش‌های گسترده‌ای را شروع کرده تا مانع از رفتن موضوع کشور مستقل فلسطینی به سازمان ملل شود. البته برخی از منابع بر این باورند که آنچه آمریکایی‌ها در این مورد انجام می‌دهند تنها بازی‌ای رسانه‌ای است و چیزی بیشتر نخواهد بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها