عمليات ايلات ساختار امنيتي اسرائيل از هم شکافت

عمليات ايلات ساختار امنيتي اسرائيل از هم شکافت
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 07:06

عمليات ايلات که يک اتوبوس و يک خودرو حامل نظاميان صهيونيست را هدف قرار داد، ضربه سختي بر طرح‌هاي امنيتي رژيم اسرائيل وارد و محافل سياسي و نظامي آن را زير و رو کرد. در طي اين عمليات که در نزديکي مرز مصر رخ داد هشت نظامي صهيونيست کشته و ده ها تن زخمي شدند.

"روني دانيئيل" تحليلگر مسائل نظامي کانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي در بررسي ابعاد اين عمليات تصريح کرد: وزير دفاع و رئيس ستاد مشترک ارتش اسرائيل و مسؤولان نظامي عالي رتبه ارتش اسرائيل بمنظور بررسي ابعاد اين حادثه و اجراي طرح‌هاي امنيتي جديد راهي ايلات شدند.

وي طبق معمول انگشت اتهام را به سوي گروه‌هاي مقاومت فلسطيني در غزه نشانه رفت و گفت: اسرائيل با موج جديدي از درگيريها با نوار غزه مواجه است.در راستاي عمليات ايلات شش الي هفت نفر از گروه‌هاي "خرابکار" وارد خاک اسرائيل شدند.گروه‌هاي خرابکار در ابتدا به سمت خودروهاي اسرائيلي تيراندازي کردند و سپس خودروهاي حامل نظاميان اسرائيلي را با خمپاره و موشکهاي ضد زره هدف حمله قرار دادند.

وي افزود: منطقه سينا از کنترل ارتش مصر خارج شده است.عمليات اخير از سوي عناصر مقاومت در غزه طراحي شده بود اما از آنجا که ارتش اسرائيل قادر به انجام عمليات نظامي در سينا نيست اين گروهها فرصت را غنيمت شمرده و صحراي سينا را مکان مناسبي براي اجراي عمليات خود يافتند.

منابع خبري گزارش دادند در حملات هوايي صهيونيست‌ها به نوار غزه که در پي عمليات ايلات صورت گرفت 6 فلسطيني به شهادت رسيدند.

سخنگوي ارتش اسرائيل اعلام كرد در حملات شب جمعه به يك اتوبوس و يك خودروي حامل نظاميان و غير نظاميان اسرائيلي 7 اسرائيلي كشته و 30 تن ديگر زخمي شدند. روزنامه "يديعوت آحارونوت" تعداد كشته شده‌هاي اسرائيلي را 8 تن اعلام كرد.

"ايهود باراك" وزير جنگ رژيم صهيونيستي نوار غزه را عامل اصلي اين عمليات دانست و تهديد كرد كه اسرائيل به سختي پاسخ اين عمليات را خواهد داد. باراك در ادامه با اشاره به اينكه مقام‌هاي مصري در كنترل منطقه سينا ضعيف عمل مي‌كنند اين منطقه را محلي براي گسترش آنچه كه وي آن را تروريسم خواند، دانست.

"خالد فوده"، استاندار سيناي جنوبي بلافاصله اين ادعاي وزير جنگ رژيم صهيونيستي را رد كرد و گفت كه از منطقه سينا به سوي اتوبوس‌هاي حامل نظاميان اسراييلي تيراندازي نشده است.

"طاهر النونو"، سخنگوي جنبش مقاومت اسلامي حماس نيز هر نوع ارتباط حماس با حملات روز پنج شنبه را رد كرد و تاكيد كرد: اين حملات تلاشي براي خروج از بحران داخلي اسرائيل است. ما اين ادعاها را بخشي از تلاش مقامات رژيم صهيونيستي براي خارج شدن از بحران داخلي مي‌دانيم.

رژيم صهيونيستي پس از عمليات ايلات بارها نوار غزه را بمباران كرد كه طي آن 7 تن شهيد و 17 تن ديگر زخمي شدند. درميان شهدا سه تن از فرماندهان كميته‌هاي مقاومت مردمي از جمله "ابوعوض النيرب" دبيركل كميته‌هاي مقاومت مردمي ديده مي‌شود.

"فتحي کليب" کارشناس مسائل رژيم صهيونيستي در بررسي اين گزارش در گفتگو با برنامه اين هفته "العين الاسرائيليه" (از نگاه رسانه هاي اسرائيل) شبکه خبري العالم تصريح کرد: عمليات اخير نشان دهنده خلأ امنيتي بزرگ در ساختار طرحهاي امنيتي رژيم صهيونيستي است.

وي افزود: تحولات اخير منطقه و سرنگوني نظام "حسني مبارک" که از دوستان اسرائيل بشمار مي‌رفت از سويي و اقدام تشکيلات خودگردان فلسطيني براي اعلام کشور مستقل فلسطيني در ماه سپتامبر از سوي ديگر، صهيونيست‌ها را بشدت در تنگنا قرار داد.

وي در باره اتهام‌زني‌هاي اسرائيل به گروه‌هاي مقاومت فلسطيني در غزه در خصوص دست داشتن در اين عمليات تصريح کرد: گروه‌هاي فلسطيني پس از انجام هرگونه عمليات عليه اشغالگران صهيونيست مسؤوليت آن عمليات را برعهده مي‌گيرند اما تاکنون هيچ يک از اين گروه‌ها مسؤوليت عمليات اخير را برعهده نگرفته است که اين امر اتهامات صهيونيست‌ها را در خصوص دست داشتن گروه‌هاي فلسطيني در عمليات ايلات، بي‌اساس مي سازد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها