یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد:

پایگاه ایران در منطقه سینای مصر

پایگاه ایران در منطقه سینای مصر
چهارشنبه 2 شهريور 1390 - 09:06

يک روزنامه صهيونيستي در راستاي تلاش براي ايران هراسي در منطقه مدعي شد که منطقه "سينا"ي مصر به پايگاهي براي ايران به منظور کمک به جنبش حماس و قاچاق سلاح به غزه تبديل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارنوت" با طرح این ادعا نوشت: تحلیلگران اسرائیلی معتقدند که منطقه سینا به پایگاه ایران تبدیل شده است.

این روزنامه به نقل از تسیبی مازال سفیر سابق رژیم صهیونیستی در کشورهای سوئد، مصر و رومانی" نوشت: این سوال مطرح است که چگونه گروههایی از منطقه بدوی نشین سینای مصر به مرحله بالایی از سازماندهی، فعالیت و عملیات رسیده اند؟

این مسئول سابق رژیم صهیونیستی مدعی شد: "جای شگفتی است که تماس های سریعی نیز بین این گروهها با حماس و حزب الله وجود دارد و به نظر می رسد که پاسخ معقولانه به این سوال؛ همان شبکه های قاچاق سلاح از ایران و حزب الله به غزه از طریق سودان و منطقه سینا باشد".

مازال ادعا کرد: "ایران همچنان منبع اساسی سلاح برای حماس و حزب الله است و حفظ شبکه های قاچاق جنبه حیاتی برای ایران و حماس دارد".

این مقام سابق صهونیست مدعی شد: "ایجاد هرج و مرج در منطقه سینا شاخصه حماس و ایران است که هر منطقه از خاورمیانه را که بتواند، برهم می زند".

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت به نقل از مازال ادعا کرد: "منطقه سینا امروز بیش از گذشته برای ایجاد یک پایگاه اسلامی تندرو به کمک ایران مورد استفاده قرار گرفته است و شورای نظامی مصر قادر به برخورد با این وضعیت آنطور که باید نیست".

این مقام سابق صهیونیست همچنین برای اختلاف افکنی بین شیعیان و اهل سنت، به ادعای خود رنگ و بوی مذهبی داد و مدعی شد: "ائتلاف عجیبی بین ایران و حماس و سازمانهای سنی تندرو وجود دارد که آماده دریافت هرگونه کمکی حتی از ایران دارای اکثریت شیعه به منظور رسیدن به اهداف خود هستند".

پربیننده ترین خبرها