اعتراف روزنامه انگلیسی

شکنجه کودکان فلسطینی بدست صهیونیستها

شکنجه کودکان فلسطینی بدست صهیونیستها
جمعه 4 شهريور 1390 - 14:31

روزنامه انگليسي "اينديپندنت" از وجود يک نوار ويدئويي پرده برداشت که چگونگي شکنجه کودکان فلسطيني بدست نظاميان و بازجويان صهيونيستي را فاش مي کند، کودکاني که تنها به سوي نظاميان صهيونيست سنگ پراني کرده و در زندان هاي اين رژيم بسر مي برند.

 به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، در این نوار ويدئويي نشان داده مي شود که بازجویان صهیونیست چگونه کودکان فلسطيني را براي مدت طولاني ازخواب محروم مي کنند تا مجبور شوند اطلاعاتي درباره اهالي مناطق محل سکونتشان ارائه کنند.

اينديپندنت می افزاید: در اين نوار ويدئويي که زمان آن حدود شش ساعت است ، يک کودک 14 ساله فلسطيني به نام " إسلام التميمي " نشان داده می شود که نيمه شب توسط نظاميان ارتش اسرایيل از منزل والدينش به بازداشت گاه منتقل و از شدت بي خوابي و خستگي درمانده شده است.

اين کودک نحيف فلسطيني که ساعت 2 بامداد با تهديد اسلحه توسط نظاميان صهيونيستي بازداشت شده است ، درحاليکه از بازجويان صهیونیست مي خواهد به او اجازه بازگشت به خانه براي خوابيدن را بدهند ، از شدت بي خوابي و خستگي ، تلوتلو مي خورد و با اين وجود نظاميان اشغالگر وي را به مدت 12 ساعت دیگر بيدار نگاه مي دارند.

نوارهاي ويدئويي زیادی راه ها و شيوه هاي شکنجه کودکان فلسطيني توسط بازجويان صهیونیست را نشان مي دهند که کودکان فلسطيني را به اتهام سنگ پراکني به سوي نظاميان اشغالگر بازجويي مي کنند.

ایندیپندنت نوشت: درحاليکه مسئولان اسراییلی درصدد بهبود وجهه خود در زمينه شکنجه کودکان فلسطيني بوده و مدعي هستند که شرايط بازداشت کودکان فلسطيني و تعامل با آنان را بهبود بخشيده اند ، کودکان بازداشت شده فلسطيني ، حکايت هاي دیگري را روايت مي کنند.

" سمير شيلو " کودک 12 ساله فلسطيني درحاليکه غرق درخواب بود ،   نظاميان اسرایيلي به منزلش یورش برده و در خانه را شکستند تا او آشفته بيدار شود، ناگهان سمیر و برادربزرگترش 6 نظامي اسرایيلي را با اسلحه در مقابل چشمان خود در اتاق نشیمن ديدند.

 درحاليکه پدر سمير تلاش مي کرد تا سربازان اسرایيلي را متقاعد کند که فرزندش  را بازداشت نکنند ، آنها چشم بسته و دست بسته سمیر را با یک خودروی نظامی به بازداشتگاه منتقل کردند و درهنگام بازداشت پدرش به وي دلداري مي داد که از چيزي نترسد.

قبل از شروع بازجويي ، بازجويان صهیونیست سمير دست و چشم بسته را به مدت چند ساعت از خواب محروم کردند سپس بدون اينکه وکيل يا يکي از والدينش همراهش باشند ، عکس پسربچه اي را که درحال پرتاب سنگ بود به وي نشان دادند ،  آنها سپس سمیر را که مدعی بودند همان پسربچه است، به اتهام شرکت درتظاهرات و پرتاب سنگ به سوی نظامیان صهیونیست بازجويي کردند.

بازجوي اين کودک فلسطيني تلاش مي کرد تا سمیر را وادار کند که بپذيرد همان پسربچه در عکس است که به سوي نظاميان اسرایيلي سنگ پرتاب مي کند اما تلاش بازجو بي فايده بود.

بازجو سپس از اين کودک پرسيد ، پس اين عکس متعلق به چه کسي است و زماني که کودک فلسطيني به او گفت آن کودک را نمي شناسد ، بازجو عصباني شد و گردن سمیر را با خشونت تمام گرفت و وي را تهديد به کتک زدن و پايين انداختن از پنجره کرد.

اين کودک فلسطيني جزء بازداشت شدگان خوش شانس بود و بعد ازچند ساعت بازداشت آزاد شد ؛ ولي بسياري از کودکان فلسطيني مجبور مي شوند به کارهايي که هرگز انجام نداده اند ، اقرار کنند و تحت شکنجه ها و شيوه هاي رعب آور، اطلاعاتي نادرست را درباره برخي از اهالي مناطق سکونت خود به بازجويان ارائه کنند.

براساس اين گزارش ، تعداد کودکان فلسطيني که از سال 2000  توسط نظاميان صهيونيست بازداشت و در داداگاه هاي نظامي اسرائيل محاکمه شده اند ، 700 هزار نفر است و 87 درصد از آنان تحت شکنجه بدني قرار گرفته اند.

91 درصد از این کودکان فلسطینی هنگام بازداشت مدت هاي زیادی را با چشمان بسته گذرانده اند و 62 درصد نیز در فاصله ساعت 12 شب تا 5 صبح بازداشت شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها